حراج مسکن در شمال تهران! / ماجرای آگهی فروش ملک زیر قیمت چیست؟ «فروش خانه با زیر قیمت بازار» این برچسب تبلیغاتی آگهی‌هایی است که این روزها نه تنها در کانال‌های تلگرامی و سایت‌ مشاوران املاک به چشم می‌خورد که کار به ارسال پیامک هم رسیده است. بسیاری از فروشندگان در آگهی‌شان قید کرده‌اند که […]

حراج مسکن در شمال تهران! / ماجرای آگهی فروش ملک زیر قیمت چیست؟

«فروش خانه با زیر قیمت بازار» این برچسب تبلیغاتی آگهی‌هایی است که این روزها نه تنها در کانال‌های تلگرامی و سایت‌ مشاوران املاک به چشم می‌خورد که کار به ارسال پیامک هم رسیده است.

بسیاری از فروشندگان در آگهی‌شان قید کرده‌اند که به پول نقد احتیاج مبرم دارند و برخی از مهاجرت اسم برده‌اند، مهاجرت به خارج از کشور یا شهرستان. قیمت خانه‌های حراجی ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار است و البته بیشتر آگهی‌ها مربوط به شمال شهر تهران و کمتر مربوط به سایر مناطق شهر است.

مصطفی‌قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره این آگهی‌ها  توضیح می‌دهد که ریزش قیمت طلا و ارز و حتی شاخص بورس بسیاری از مالکان را از آینده بازار ترسانده است.

او ادامه می‌دهد که قیمت سکه از حدود ۱۶ میلیون تومان به ۱۲ میلیون تومان و حتی کمتر رسید و بسیاری از مردم در جریان ریزش شاخص بورس هستند. این اتفاقات به تعبیر رییس اتحادیه مشاوران املاک ترکیدن حباب در بازارهاست و به گفته او این حباب در بازار مسکن تاکنون نترکیده است و همین مساله صاحبخانه‌ها را نگران کرده و به فروش ملک خود به زیر قیمت بازار روی آورده‌اند.

  • منبع خبر : ملکانا