رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی قیمت مسکن بر لزوم تشکیل ستاد تنظیم بازار مسکن اشاره کرد و گفت: صنعت اجاره باید در کشور فعال شود. مصطفی قلی خسروی،  رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در خصوص وضعیت قیمت ها در بازار مسکن گفت: طبق آن چیزی که ما در بازار می بینیم قیمت مسکن ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش […]

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی قیمت مسکن بر لزوم تشکیل ستاد تنظیم بازار مسکن اشاره کرد و گفت: صنعت اجاره باید در کشور فعال شود.

مصطفی قلی خسروی،  رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در خصوص وضعیت قیمت ها در بازار مسکن گفت: طبق آن چیزی که ما در بازار می بینیم قیمت مسکن ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش داشته است و بازار ظرفیت کاهش ۴۰ درصدی تا پایان سال را هم دارد، اما عده ای بساز و بفروش و یا بخر و بفروش، به خاطر حفظ و افزایش ارزش سرمایه خود تمایلی به کاهش قیمت در بازار مسکن ندارد.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به اینکه هزینه ساخت مسکن با مصالح گران، به ازای هر متر هشت میلیون خواهد بود نسبت به هزینه های فروش اظهار تعجب کردو افزود: چرا در زمان فروش باید این افزایش قیمت وجود داشته باشد؟ مگر قیمت زمین چقدر است که چنین تاثیری بر روی قیمت مسکن دارد؟ لازم است این مسائل مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد.
وی یکی از مطالبات اتحادیه را ورود پلیس امنیتی به حوزه مسکن عنوان کرد و گفت: باید مشخص شود چه کسانی هستند که در بازار با کاهش قیمت مسکن مخالفت می کنند.
قلی خسروی بخشی دیگر از مسائل تاثیرگذار در حوزه مسکن را مربوط به وظایف وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: متولی سیاست ها در این حوزه وزارت راه و شهرسازی هست؛ در خرداد ماه سال جاری در حالی که مسکن در بازار تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشت دولت از افزایش قیمت ۴۸ درصدی در حوزه مسکن خبر داد؛ و من تعجب می کنم وقتی قیمت مسکن افزایش ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است دولت کاهش یک درصدی نرخ مسکن را اعلام می کند. این کاهش یک درصدی نسبت به افزایش ۱۰۰ درصدی که ایجاد شده است هیچ تأثیری ندارد.

  • منبع خبر : ملکانا