با کاهش نرخ ارز در آبان ماه، بازار مسکن دستخوش تغییرات مشهودی شده که دامنه آن تا ماه جاری تیز ادامه یافته و سبب کاهش قیمت ها و میزان معاملات شده است. در یک ماه گذشته بر تعداد فایل های فروش افزوده شده و در مقابل خریداران تحت تاثیر انتظارات کاهش بیشتر قیمت ها، ترجیح داده اند، بیشتر […]

با کاهش نرخ ارز در آبان ماه، بازار مسکن دستخوش تغییرات مشهودی شده که دامنه آن تا ماه جاری تیز ادامه یافته و سبب کاهش قیمت ها و میزان معاملات شده است.

در یک ماه گذشته بر تعداد فایل های فروش افزوده شده و در مقابل خریداران تحت تاثیر انتظارات کاهش بیشتر قیمت ها، ترجیح داده اند، بیشتر صبر کنند.
این در حالی است که بازار مسکن از ابتدای آذر تحت تاثیر تعطیلی اصناف قرار گرفته و عملا معاملات در بنگاه های املاک انجام نمی شود و آگهی ها به دنیای مجازی کوچ کرده است.
در روزهای گذشته بر میزان آگهی های فروش املاک افزوده شده هرچند در صورت به نتیجه رسیدن، رسمیت قراردادها به پس از اتمام تطعیلات موکول شده است.  ییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با خبرآنلاین درباره وضعیت معاملات در ۹ماهه امسال اظهار کرد: از تاریخ اول فروردین ۹۹ تا ۴ آذرماه جاری تعداد کل قراردادهای تهران ۲۲۷ هزار و ۵۹۸ مورد بوده که تعداد ۸۶ هزار و ۶۰۷ مبایعه نامه و ۱۳۹ هزار و ۸۹۸ مورد را اجاره نامه تشکیل داده است.
مصطفی قلی خسروی گفت: شاهد کاهش ۳۴ درصدی تعداد کل قراردادها نسبت به سال گذشته هستیم و باید گفت ۶۰ درصد از تعداد مبایعه نامه و ۲۳ درصد از اجاره نامه ها کاسته شده است.
وی تصریح کرد: در مورد کاهش تعداد اجاره نامه ها باید گفت؛ به دلیل شیوع کرونا خوشبختانه تعدادی از صاحبخانه ها و مالکان قراردادها را تمدید کردند.
کاهش ۱۰ تا ۱۵درصدی قیمت مسکن
وی درباره کاهش قیمت ها در بازار مسکن توضیح داد: حدود ۱۰ تا ۱۵درصد قیمت ها کاهش یافته در حالی که انتظار ما این است که میزان کاهش نرخ ها بیشتر شود.
نمی توانم به مردم توصیه کنم که برای خرید اقدام کنند یا خیر زیرا مردم جلوتر از مسوولان حرکت می کنند و خودشان شرایط را تشخیص می دهند.

  • منبع خبر : ملکانا