عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است بازار مسکن همواره پس از آغاز روند کاهشی قیمت، متوقف شده و ثابت می‌ماند در این زمان باید با تولید و عرضه مسکن با قیمت مناسب موجب رونق بازار شده و قیمت‌ها را متعادل‌تر کنیم. اقبال شاکری، با اشاره به توقف روند نزولی قیمت مسکن، گفت: گزارش‌های […]

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است بازار مسکن همواره پس از آغاز روند کاهشی قیمت، متوقف شده و ثابت می‌ماند در این زمان باید با تولید و عرضه مسکن با قیمت مناسب موجب رونق بازار شده و قیمت‌ها را متعادل‌تر کنیم.

اقبال شاکری، با اشاره به توقف روند نزولی قیمت مسکن، گفت: گزارش‌های آماری از تحولات دو دهه اخیر قیمت مسکن نشان می‌دهد که همواره در مقاطعی با جهش قیمت مسکن مواجه بودیم اما پس از مدتی روند نزولی قیمت‌های آغاز می‌شود و پس از طی یک بازه زمانی کوتاه قیمت مسکن ثابت می‌ماند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل اینکه وزیر سابق راه و شهرسازی به وظایف خودش در قبال ساخت و تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و دهکهای پایین جامعه عمل نکرد امروز با عدم تعادل عرضه و تقاضا  در بازار مسکن و افزایش شدید قیمت‌ها مواجه هستیم به نحوی که این جهش قیمتی در یک بازه به نسبت کوتاه با شیب بسیار تند اتفاق افتاده که در دو دهه اخیر چنین جهشی را درحوزه مسکن شاهد نبودیم.

شاکری ادامه داد: اگر به گزارش تحولات مسکن طی دو دهه اخیر مراجعه کنیم همانطور که گفتم پس از رشد قیمت مسکن در هر دوره‌ای کاهش قیمت را شاهد بودیم، این روزها نیز در همین مرحله قرار داریم.

وی افزود: هنگام توقف روند کاهشی قیمت مسکن باید با تولید بیشتر و عرضه آن در جامعه و تسهیل شرایط خرید برای اقشار کم درآمد با ارائه زمین رایگان و اجاره ۹۹ ساله، موجب رونق بازار مسکن شویم و جلوی بحران افزایش قیمت‌ها را بگیریم. این دقیقا همان چیزی است که در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش بینی شده و مجلس پیگیری می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس وشرای اسلامی به ضرورت تقویت قدرت خرید خانه اولی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی های انجام شده تسهیلات خرید خانه باید تا ۷۰ درصد قیمت مسکن را با سود مناسب پوشش دهد. البته که آیین نامه اجرایی آن در اختیار وزارت راه و شهرسازی خواهد بود اما باید در این محدوده قیمتی تدوین شود./