عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: پرداخت وام های چند ده میلیونی هیچ کمکی به رونق بازار مسکن ، بهبود وضعیت خرید خانه نخواهد کرد. مجتبی یوسفی  کاهش قیمت مسکن را در گروی ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، نظارت دقیق بر قیمت گذاری‌ها و خروج بازار مسکن از سفته بازی و دلالی دانست و […]

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: پرداخت وام های چند ده میلیونی هیچ کمکی به رونق بازار مسکن ، بهبود وضعیت خرید خانه نخواهد کرد.

مجتبی یوسفی  کاهش قیمت مسکن را در گروی ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، نظارت دقیق بر قیمت گذاری‌ها و خروج بازار مسکن از سفته بازی و دلالی دانست و گفت: طرح جهش تولید و تامین مسکن که حدود ۴ ماه گذشته در کمیسیون عمران با کار کارشناسی مصوب شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی مسائل مهم برای کنترل بازار مسکن در طرح جهش تولید مسکن پیش بینی شده است، افزود: در این طرح به سه بخش اصلی در حوزه مسکن اشاره شده است، ابتدا با ایجاد صندوق ملی زمین و مسکن منابع مورد نیاز برای حوزه ساخت خانه را متمرکز کرده و مدیریت آن را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دادیم.

۲ هزار میلیارد تومانی برای رسیدگی به مسکن محرومان پیش بینی شده است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق منابع دو هزار میلیارد تومانی برای رسیدگی به مسکن محروم پیش بینی شده است، تصریح کرد: در حوزه ساخت نیز ضمن حمایت از انبوه سازان واقعی، حرکت به سمت اجاره‌داری حرفه‌ای و نحوه نظارت بر افزایش بی رویه قیمت مصالح ساختمانی برای کنترل بازار مسکن پیش بینی شده است. برای کنترل بازار مصالح ساختمانی مقرر شد صادرات بیش از ۲۰ درصد تولیدات مشمول مالیات شوند. معتقدم تا زمانی که نیاز داخلی تامین نشده نباید برای صادرات محصولات اقدام شود. عدم کنترل بازار مصالح ساختمانی ناشی از سوء مدیریت و عدم نظارت دولت است.

وی شرایط نامناسب بازار مسکن و افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت خانه را محصول کوتاهی‌های وزیر سابق راه و شهرسازی دانست و تاکید کرد: در انتهای زنجیره کنترل بازار مسکن باید با اخذ مالیات از معاملات مکرر، زمین بایر، خانه‌های خالی، بازار را از سفته بازی خارج کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش تسهیلات در بخش خرید مسکن بدون زمینه‌سازی مناسب و برقرار تعادل در عرضه و تقاضا موجب افزایش تورم می‌شود، خاطرنشان کرد:در عین حال باید تسهیلات را به نحوی پرداخت کنیم که بخشی از قیمت مسکن را پوشش دهد اما متاسفانه امروز این گونه نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معتقدم وام های چند ده میلیونی هیچ کمکی به رونق بازار مسکن و بهبود وضعیت خرید خانه نخواهد کرد. از طرفی در بخش تسهیلات ۵۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده که ۱۸ هزار میلیارد آن در حوزه رفع محرومیت و ۳۲ هزار میلیارد آن درحوزه اشتغال و حمایت از مسکن خواهد بود./