مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: تاکنون ۲۵ هزار و ۲۳۹ نفر تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند. خلیل محبت‌خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه ساکنان نصیرشهر، رباط کریم، نسیم‌شهر، صالحیه و گلستان بیش از ۵۶ هزار نفر در مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند، افزود: در روزهای ابتدایی این دور از ثبت نام […]

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: تاکنون ۲۵ هزار و ۲۳۹ نفر تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند.

خلیل محبت‌خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه ساکنان نصیرشهر، رباط کریم، نسیم‌شهر، صالحیه و گلستان بیش از ۵۶ هزار نفر در مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند، افزود: در روزهای ابتدایی این دور از ثبت نام متاسفانه برخی از ساکنان شهر تهران ثبت نام کردند که تمامی آنها در پالایش حذف شدند به همین دلیل اخطارهای لازم را به متقاضیان دادیم که تهرانی‌ها ثبت نام نکنند.

او در ادامه افزود: این ثبت نام در ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۲۵ دی ماه به پایان رسید و همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از اولین ساعات صبح اداری کار پالایش متقاضیان را آغاز کرده‌اند.

محبت‌خواه با بیان اینکه در استان تهران در ۲۰ شهر در مرحله قبل ثبت نام انجام داده‌ایم و در مراحل اول و دوم بسته به ظرفیت‌های ایجاد شده ثبت نام در پردیس، پرند، هشتگرد، ایوانکی و خود شهر تهران انجام شده است، افزود: در شهرهای جنوبی، غربی و شرقی تهران و بخش‌هایی که فرصت ثبت نام در آنها وجود داشت ثبت نام انجام داده‌ایم و در این دوره تنها برای نصیرشهر توانسته‌ایم ظرفیت ایجاد کنیم.

محبت‌خواه تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران عملیات اجرایی پروژه‌های مسکن ملی را علاوه بر تهرانسر در سایت‌های شهریار، رباط کریم، قرچک، اسلامشهر و پاکدشت آغاز کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران توضیح داد: از ۲۲۳ هزار ثبت نام دور جدید مسکن ملی، بیش از ۵۶ هزار نفر معادل ۲۵ درصد کل کشور مربوط به استان تهران بوده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه حدود ۱۹۱ هزار نفر متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن در استان تهران ثبت نام داشته‌اند، افزود: بیش از ۱۰۷ هزار نفر واجد شرایط بوده و تاکنون ۲۵ هزار و ۲۳۹ نفر نیز تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: در مرحله چهارم ثبت نام مسکن ملی (نصیر شهر) پالایش ۵۶ هزار نفر متقاضی انجام شده که ۱۲ هزار نفر واجد شرایط اولیه هستند البته شرط سابقه سکونت متقاضیان بررسی نشده که احتمالا از این میزان متقاضیان نهایی کمتر خواهند بود.

بر اساس این گزارش از ۲۲۳ هزار و ۹۰۵ نفری که در مرحله سوم طرح مسکن ملی ثبت‌نام کردند، طبق تازه‌ترین آمار تاکنون بیش از ۵۵ هزار و ۸۷۸ نفر حائز شرایط شناخته شدند.

همچنین ۹۱ هزار و ۴۹۲ متقاضی نیز فرم ج ناقص داشتند که باید نسبت به اصلاح آن اقدام کنند. از این تعداد تاکنون ۵۵ هزار و ۷۰۴ نفر به اداره کل راه و شهرسازی استان محل سکونت خود برای بررسی فرم ج و اصلاح وضعیت مراجعه کردند.

طبق تازه‌ترین نتایج ثبت‌نام متقاضیان مرحله سوم طرح مسکن ملی، تاکنون ۲۰ هزار و ۸۳۱ متقاضی درخواست‌شان رد شده یا انصراف داده‌اند و از مشارکت در این طرح حذف شدند. پالایش همچنان ادامه دارد و نهایی نشده است.