مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از تحویل اولین پروژه مسکن فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ خبر داد. گودرز کریمی‌فر، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت مسکن فرهنگیان اظهار داشت: ما توانستیم بعد از گذشت یک سال و نیم از انعقاد تفاهم‌نامه مسکن فرهنگیان، در یک اقدام کم‌نظیر […]

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از تحویل اولین پروژه مسکن فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

گودرز کریمی‌فر، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت مسکن فرهنگیان اظهار داشت: ما توانستیم بعد از گذشت یک سال و نیم از انعقاد تفاهم‌نامه مسکن فرهنگیان، در یک اقدام کم‌نظیر در ۱۸ استان و ۶۵ شهر کشور، ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد را برای فرهنگیان از طریق وزارت راه و شهرسازی را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: از این ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد اکنون حدود ۱۰ هزار واحد به پروژه متصل شده‌اند. استان‌های مختلف هم در این زمینه فعال هستند، ضمن اینکه در بخش دوم این طرح نیز تعداد دیگری از واحدهای فرهنگیان را عملیاتی خواهیم کرد، اما در وهله اول تلاش ما این است که آن تعداد پروژه که در دست داریم را  سازماندهی کنیم.

کریمی‌فر گفت: ما تاکنون حدود ۱۰ هزار فقره وام از بانک مسکن برای فرهنگیان گرفتیم و هزار میلیارد تومان نیز خودمان به عنوان وام ثانویه حمایتی در نظر گرفته‌ایم. این حمایت‌ها به عنوان آورده اولیه فرهنگیان که حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان بوده، ابلاغ شده است.

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: فرهنگیان متقاضی مسکن باید وجه واریزی را به مبلغ ۴۰ میلیون تومان برسانند تا به پروژه متصل شوند.

وی در پاسخ به این سوال که پروژه مسکن فرهنگیان چه زمانی به اتمام می‌رسد و تحویل آن‌ها داده خواهد شد؟ گفت: شرکت سازنده این واحدها ستاد اجرایی فرمان امام است که امیدواریم با همکاری آن‌ها، در اولین اقدام عملیاتی در سال ۱۴۰۰ اولین پروژه‌های تحویلی را به فرهنگیان ارائه دهیم. این پروژه‌ها را ما نمی‌سازیم و ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت راه و شهرسازی متولی ساخت آنها هستند و ما فقط بهره برداری می‌کنیم.

کریمی فر تاکید کرد: پیش بینی اولیه ما این است که در سال ۱۴۰۰ این مسکن‌ها را به فرهنگیان تحویل بدهیم. همچنین بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ ماه برای تحویل این مسکن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ما برای انجام این اقدام دو مرحله کلنگ‌زنی داشتیم که مرحله اول با حضور آقای جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه و مرحله دوم با حضور آقای روحانی رئیس جمهور در یک آبان صورت گرفت.

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برخی از  پروژه‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.همچنین بلوک‌ها مشخص شده‌اند، هر بلوک ۱۶ واحد و هر ۱۶ واحد چهار طبقه با پارکینگ و انباری است.

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین استان‌های متقاضی دریافت مسکن فرهنگیان و وام تسهیلات کدام استان‌ها بوده‌اند؟ اظهار داشت: بیشترین متقاضیان از شهرهای تهران، خراسان رضوی، استان البرز و آذربایجان شرقی هستند.

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پایان بیان کرد: وام ثانویه و حمایتی که ما به فرهنگیان می‌دهیم از جمله وام‌های کم بهره است تا کمک کند رویه ساخت این پروژه‌ها با سرعت بیشتری انجام شود. از طرفی نیازی نیست که فرهنگیان برای تامین هزینه اولیه به زحمت بیفتند، از این رو ما مبلغ ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان را در ابتدای کار به عنوان وام به آن‌ها ارائه خواهیم کرد.