معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: رقم قراردادهای ما با سازندگان طرح مسکن ملی برای امسال هم تغییر نکرده و همان ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان به ازای ساخت هر متر مربع واحد مسکونی است. معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: قیمت […]

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: رقم قراردادهای ما با سازندگان طرح مسکن ملی برای امسال هم تغییر نکرده و همان ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان به ازای ساخت هر متر مربع واحد مسکونی است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: قیمت تمام‌شده ساخت مسکن ملی همانند رقم اعلام‌شده بسیاری از مسئولان در گذشته حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

یاسر لک با بیان اینکه قراردادهای ما در سال گذشته با سازندگان در طرح مسکن ملی، متری ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان برای همه شهرها امضا شده است، افزود: البته به دلیل برخی اختلاف نظرها، امضا و ابلاغ قراردادها زمان بر شد؛ اما در ابتدای امسال به دستور وزیر راه و شهرسازی، امضای قراردادها، نهایی و به سازندگان ابلاغ شد.

او با بیان اینکه رقم قراردادها برای امسال هم تغییر نکرده و همان ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان به ازای ساخت هر متر مربع واحد مسکونی است، گفت: البته امسال دو قلم شامل آسانسور و پکیج از داخل ارقام اعلام شده در قراردادها حذف شد تا در آینده در زمان اجرا به قیمت روز و به صورت ارائه فاکتور از سوی سازنده‌ها، محاسبه شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: ممکن است در زمان تحویل واحدها، برخی تعدیل‌ها به قرارداد افزوده شده و به متری ۳.۵ تا ۳.۷ میلیون تومان هم برسد.

لک درباره هزینه تمام شده هر واحد مسکن ملی در استان تهران اظهارکرد: رقم فروش واحدها هنوز مشخص نیست، اما به طور قطع بالاتر از ۲۵۰ میلیون تومان است، یعنی دقیقا همان رقمی که پیش از این بسیاری از مدیران اعلام کرده بودند. از سوی دیگر در بسیاری از قراردادها هم اعلام شده که مبلغ تحویل واحد مسکن ملی به متقاضیان، هزینه تمام شده ساخت خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه رقم تمام شده ساخت در حال حاضر مشخص نیست، افزود: به دلیل آنکه معلوم نیست تا ماه آینده قیمت میلگرد یا سیمان چه رقمی است؛ در نتیجه بهتر است هیچ دستگاهی، عددی قطعی برای خرید مسکن اعلام نکند، اما متقاضیان رقمی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان را باید در نظر داشته باشند.

 

رایزنی برای افزایش وام مسکن ملی به ۱۵۰ میلیون تومان

معاون راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه دولت در تلاش است وام ساخت مسکن ملی افزایش یابد، گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که وام ساخت مسکن ملی به زودی به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد، اما هنوز به صورت مکتوب دستورالعمل و بخشنامه‌ای ابلاغ نشده است.

لک اظهار کرد: پروژه‌هایی که از مرحله فنداسیون خارج شوند، می‌توانند قسط اول وام را از بانک مسکن اخذ کنند؛ در تعدادی از پروژه‌های استان تهران مانند رباط کریم از آورده ۴۰ میلیون تومانی متقاضیان برداشت شده و به زودی پیامک واریز ۴۰ میلیون تومان دوم برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

براساس این گزارش پیش از این اعلام شده بود که قیمت هر متر مربع مسکن ملی ۳ میلیون و۷۰۰ هزار تومان است که همین خبر باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان شده بود.