مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به رکود غیر تورمی بازار مسکن گفت: در شرایط رکود،‌ ساخت و ساز رونق می‌گیرد و بخشی از مشکلات بازار مسکن حل می‌شود. محمود شایان با اشاره به برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: در دولت‌های اول معمولا با توجه به سیاست‌های موجود به […]

مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به رکود غیر تورمی بازار مسکن گفت: در شرایط رکود،‌ ساخت و ساز رونق می‌گیرد و بخشی از مشکلات بازار مسکن حل می‌شود.

محمود شایان با اشاره به برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: در دولت‌های اول معمولا با توجه به سیاست‌های موجود به سمت رکود حرکت می‌کرده است؛ به عبارت دیگر اگر ۴ سال فعالیت دولت‌ها را بررسی کنیم می‌بینیم که بازار مسکن وارد رکود می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد وقتی مسکن در رکود قرار می‌گیرد، بخش ساخت و ساز وارد رونق می‌شود. در واقع سازندگان و انبوه‌سازان از فرصت رکود استفاده کرده و به سمت ساخت‌وساز مسکن می‌روند تا بتوانند در شرایط رونق آن‌ها را به بازار عرضه کنند.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: پیش بینی این است که اگر مسکن وارد رکود شود و بخش ساخت و ساز هم رونق بگیرد بخشی از مشکلات مسکن در کشور حل خواهد شد.

شایان درباره قیمت مسکن نیز گفت: قاعدتا نباید در شرایط کنونی بازار به سمت رکود تورمی حرکت کند، ۴ سال فعالیت دولت‌ها در دوره اول نشان می‌دهد که قیمت مسکن تورمی نبوده و حتی کاهش قیت نیز اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: در بحث مسکن حباب قیمت داریم؛ افزایش قیمت‌ها در مسکن باور نکردنی بوده است؛ در ابتدای شروع به کار دولت قبل متوسط قیمت مسکن ۳.۸ میلیون تومان بود که در پایان دولت به بیش از ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت. این افزایش غیرمنطقی بود.۰