ستاد ملی کرونا مهلت ثبت‌نام برای دریافت وام ودیعه مسکن مستأجران را تا پایان آذرماه امسال تمدید کرد. در چهل و نهمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا پیشنهاد وزارت راه  و شهرسازی برای تمدید زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن تصویب شد. بر این اساس متقاضیان دریافت این وام تا پایان آذر ۱۴۰۰ […]

ستاد ملی کرونا مهلت ثبت‌نام برای دریافت وام ودیعه مسکن مستأجران را تا پایان آذرماه امسال تمدید کرد.

در چهل و نهمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا پیشنهاد وزارت راه  و شهرسازی برای تمدید زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن تصویب شد.

بر این اساس متقاضیان دریافت این وام تا پایان آذر ۱۴۰۰ مهلت دارند برای دریافت این وام در سامانه جامع اقدام ملی مسکن tem.mrud.ir ثبت نام کنند.

پیش از این زمان مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور  امسال بود.

چه کسانی می‌توانند ثبت‌نام کنند؟ 

مستاجران مشمول این وام که سررسید قرارداد اجاره آنان تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ است می‌توانند برای دریافت این وام ثبت نام کنند. پیش از این تنها مستاجرانی که سررسید اجاره‌های‌شان تا پایان شهریور بود، می‌توانستند برای این وام ثبت نام کنند.

تاکنون حدود ۲۲۵ هزار خانوار اجاره‌نشین موفق به دریافت این وام شده‌ و در مجموع بیش از ۴۸۰۰ میلیارد تومان به آنان پرداخت شده است. در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۴ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان پرداخت شد و امسال نیز تا پس از تمدید این مصوبه، تاکنون بیش  از ۹۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب متقاضیان واریز شده است.

مبلغ وام ودیعه در تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلانشهرها ۴۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است.

متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن با شرایط زیر را دارا باشند؛

– باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

–  باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

– چنانچه متقاضی تا حداکثر ۲ هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌­‌شود.