کسانی که امروز در حساب جوانان سپرده گذاری کنند تا ١۵ سال دیگر می‌توانند در تهران وام یک میلیارد تومانی دریافت کنند. محمد حسن مرادی معاون مدیرعامل در امور طرح و برنامه مسکن، درباره وام یک میلیارد تومانی جوانان اظهار داشت: به افرادی که طبق مقررات اعلام شده در طول مدت ١۵ سال در بانک […]

کسانی که امروز در حساب جوانان سپرده گذاری کنند تا ١۵ سال دیگر می‌توانند در تهران وام یک میلیارد تومانی دریافت کنند.

محمد حسن مرادی معاون مدیرعامل در امور طرح و برنامه مسکن، درباره وام یک میلیارد تومانی جوانان اظهار داشت: به افرادی که طبق مقررات اعلام شده در طول مدت ١۵ سال در بانک مسکن سپرده‌گذاری در حساب جوانان انجام دهند، وام یک میلیارد تومانی تعلق می‌گیرد.

کسانی که امروز در حساب جوانان سپرده گذاری کنند تا ١۵ سال دیگر می‌توانند در تهران وام یک میلیارد تومانی دریافت کنند.

این مقام مسئول در بانک مسکن افزود: البته افراد پس از ۵ سال می‌توانند این وام را دریافت کنند اما براساس این مدت زمان سقف وام برای این افراد ۴٠٠میلیون تومان است.

مرادی با بیان اینکه جدول مربوطه برای افتتاح حساب افراد مخصوص به هر فرد است، گفت: این گونه نیست که فقط در مقطع ۵ سال یا ١۵ سال این وام ارائه شود و می‌توان بعد از ۵ سال در هر مقطع و هر سال این وام را بر اساس جدول مربوط به خود استفاده کند.

وی تاکید کرد: افرادی که در چند سال گذشته افتتاح حساب داشتند می‌توانند از این وام یک میلیاردی استفاده کنند به شرط اینکه واریزی‌ها را تطبیق دهند در این صورت می‌تواند از سقف وام بالاتری استفاده کند. برای مثال افرادی که دو سال گذشته نسبت به افتتاح حساب جوانان اقدام کردند، ١٣ سال دیگر که به سقف ١۵ سال می‌رسند با تطبیق واریزی ها از وام ٣٧٠ میلیون تومانی به وام ٩٠٠ میلیون تومانی برسند.

معاون مدیرعامل در امور طرح و برنامه با اشاره به میزان واریزی‌ها گفت: امسال باید ماهانه ٢٠٠ هزار تومان واریز کنند و تا ۵ سال این میزان واریزی ادامه خواهد داشت و ۵ سال بعد میزان واریزی‌ها باید ٣٠٠ هزار تومان باشد و ۵ سال آخر واریزی‌ها به ۴٠٠ هزار تومان می‌رسد.

ایلنا نوشت، هیچ سقف سنی برای افراد متقاضی وجود ندارد و از نوزاد یک روزه تا فرد ٩٩ ساله می‌توانند در حساب جوانان حضور داشته باشند.

مرادی درباره نرخ سود این وام گفت: سود تسهیلات برای قسط‌بندی ۵ ساله، ۶ درصد است و اگر بیش از ۵ سال قسط‌بندی شود، ٩ درصد خواهد بود.