بانک مسکن از پرداخت ۳۵ هزار فقره تسهیلات حوادث غیرمنتظره خبر می دهد

طبق گزارشات اعلام شده، بانک مسکن اعتباری بالغ بر 588 میلیارد و 530 میلیون تومان در قالب 34 هزار و 700 فقره تسهیلات برای حوادث غیرمنتظره در نظر گرفته است.

بانک عامل بخش مسکنش را موظف به ارائه تسهیلاتی در خصوص حوادث غیرمترقبه می داند. لازم به توضیح است که قسمتی از رقم مذکور و تسهیلات در نظر گرفته شده صرف بهسازی و مقاوم سازی واحد های مسکونی تخریب شده در جریان زلزله کرمانشاه خواهد شد.

تسهیلاتی که بانک مسکن برای حوادث غیرمترقبه در نظر گرفته است هم راستا با تسهیلات حمایتی می باشد و در قالب طرح های مختلف از جمله تسهیلات جعاله غیر از پروژه های مسکن مهر، مشارکت مدنی پروژه های مسکن مهر، تسهیلات جعاله مسکن مهر، مشارکت مدنی سایر پروژه های مسکونی، فروش اقساطی سهم الشرکه سایر پروژه های مسکونی و فروش اقساطی سهم الشرکه مربوط به طرح مسکن مهر اجرا شده است.

طبق گزارشی که رسما از طریق سیستم جامع آماری تسهیلات تبصره ای در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط بانک مسکن منتشر شده، تسهیلات پرداختی این بانک در زمینه حوادث غیرمترقبه 34 هزار و 739 فقره بوده است که اعتباری معادل 588 میلیارد و 530 میلیون و 467 هزار تومان را شامل می شود. این مبلغ طی یک بازه 16 ماهه که از فروردین سال 96 تا تیر سال جاری را در بر می گیرد، پرداخت شده است.

تسهیلات حمایتی بانک مسکن در بخش حوادث غیرمترقبه، در سه ردیف متفاوت از جمله بخش جعاله، فروش اقساطی سهم الشرکه و مشارکت مدنی پرداخت شده است. در جزئیات عملکرد بانک مسکن آن طور که گزارش شده، میزان اعتبار اختصاص داده شده به بخش تسهیلات جعاله، بیش از 150 میلیارد و 833 میلیون می باشد که بدون در نظر گرفتن مسکن های مهر، 2205 هزار فقره واحد های مسکونی را در بر می گیرد. آن چه برای تسهیلات جعاله مسکن های مهر پرداخت شده معادل 110 میلیون تومان بوده است.

بانک مسکن برای بخش فروش اقساطی سهم الشرکه طرح مسکن مهر هم 8 میلیارد و 146 هزار میلیون تومان پرداخت کرده ضمن این که مبلغ اختصاص داده شده به بخش فروش اقساطی سهم الشرکه برای دیگر پروژه های مسکونی، هم به بیش از 5 میلیارد و 701 میلیون تومان می رسد.

 

میزان تسهیلات پرداخت شده در زمینه مشارکت مدنی سایر پروژه های مسکونی توسط بانک مسکن، مبلغی بیش از 423 میلیارد و 79 میلیون تومان بوده است که بر 13 هزار و 769 پروژه مسکونی دلالت دارد. بانک مسکن برای طرح مشارکت مدنی پروژه های مسکن مهر هم 660 میلیون تومان پرداخت کرده است.

بنابراین در مجموع میزان هزینه پرداختی در قالب تسهیلات حوادث غیر مترقبه توسط بانک مسکن در یک دوره 16 ماهه، 192730 فقره در سه حوزه متفاوت بوده است که به آن اشاره شد.

بانک مسکن همزمان با آغاز فعالیت های بازنگری و بازسازی خانه های تخریب شده در اثر زلزله کرمانشاه نیز، کمک های مالی خود را ارائه نمود که در جهت حمایت از این خانواده ها و در راستای مقاوم سازی خانه هایشان به کار گرفته شدند.

میزان هزینه پرداختی بانک مسکن در جریان بازسازی خانه های تخریب شده در مناطق شهری و روستایی استان کرمانشاه 550 میلیارد تومان بوده است که مقاوم سازی 35 هزار منزل مسکونی را محقق نموده است.