افتتاح ۱۶۰ واحد مسکونی معلولان در استان خراسان جنوبی

160 واحد مسکونی معلولان در استان خراسان جنوبی با حضور استاندار خراسان جنوبی به مرحله بهره برداری رسید. رئیس مرکز مشارکت های مردمی و توانمند سازی بهزیستی کشور یکی دیگر از حاضران بود.

به گفته مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی، از اوایل نهضت مسکن، تلاش هایی در راستای احداث واحد های مسکونی برای معلولان در سطح استان خراسان صورت گرفته که نتیجه این تلاش ها کلید خوردن ساخت 2253 مسکن بوده است. از این تعداد 1705 مورد به مرحله پایان رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

علی عرب نژاد با تأکید بر این که 160 مسکن در حال حاضر آماده تحویل به افراد می باشد، این عدد را جزئی تر تشریح نمود و افزود: از 162 مسکن، 132 واحد در مناطق شهری احداث شده اند و 21 مورد نیز در مناطق روستایی به مرحله ساخت رسیده اند.

وی اذعان نمود 7 واحد مسکونی را برای خانوار هایی که دو معلول یا بیشتر دارند اختصاص داده اند و اظهار داشتند، اعتبار ساخت این واحد ها از طریق بهزیستی، انجمن خیریه و بنیاد مسکن و همچنین بنیاد مستضعفان پرداخت شده است.

ایشان در ادامه صحبت هایشان مهم ترین هدف سازمان بهزیستی را جلوگیری از آسیب های اجتماعی و همچنین معلولیت ها اعلام کردند.

شنبه 10 شهریور در اقصی نقاط کشور از واحد های مسکونی ساخته شده برای معلولان رونمایی شد که تعداد مساکن احداث شده به 1573 واحد می رسید و از این تعداد 160 واحد به معلولان استان خراسان جنوبی مربوط می شد. لازم به ذکر است که سازمان های حاضر در مراسم افتتاح این طرح ها، رئیس سازمان بهزیستی کشور و سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بودند.