گران شدن مصالح ساختمانی، مشکلی جدی است

به گفته یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی متعادل نمودن قیمت فراورده های ساختمانی راهی برای آرام کردن بازار مسکن است و دولت باید نگاهش را معطوف به چنین مسئله مهمی نماید.

این عضو کمیسیون عمران مجلس، مجید کیان پور، با تأکید بر این که قیمت مصالح ساختمانی از جمله فولاد بسیار گران شده است اذعان نمود: قیمت مواد اولیه و مصالح ساختمانی روندی صعودی در پیش گرفته و نیازمند تدابیری اساسی است. به گفته کیان پور تهیه مصالح ساختمانی با قیمت ارز صادراتی یکی از راه های پیش رو برای بهبود اوضاع است.

وی ضمن تأکید بر این که قیمت مصالح ساختمانی متأثر از قیمت ارز می باشد اظهار داشت: نباید فراموش کرد نوسان قیمت فراورده های ساختمانی با توجه به تغییرات بازار های جهانی اتفاق می افتد.

نماینده مردم درود و ازنا با اشاره به اهمیت مصالح ساختمانی در کشور، اندیشیدن تدبیری جهت حل مشکل قیمت مصالح را خطیر و جدی اعلام کرد.

کیان پور در ادامه صحبت هایش تصریح نمود: نیاز است در شرایط کنونی وزارت هایی چون راه و شهرسازی، وزارت صنعت معدن تجارت و وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به همراه دولت مشارکت هایی همه جانبه در راستای جلوگیری از افزایش نجومی قیمت مصالح داشته باشند.

وی با اشاره به این که قیمت فولاد در برخی موارد افزایش 70 درصدی را تجربه کرده است اظهار داشت: کنترل وضع موجود مهم ترین کاری است که باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

نظارت دقیق و صحیح از دیگر مواردی بود که مجید کیان پور بر آن تأکید ورزید و کنترل و نظارت دولت را امری مهم قلمداد نمود.

کیان پور در پایان صحبت هایش این طور گفت: قیمت فولاد متأثر از قیمت جهانی این مصالح ساختمانی است و نیازمند توجهی اساسی می باشد. به گفته این عضو کمیسیون عمران مجلس، متعادل ساختن قیمت مصالح ساختمانی اثر قابل توجهی بر بازار مسکن خواهد گذاشت و توجه به قیمت کنونی مصالح ساختمانی جدی و الزامی است.