با ادامه افت قیمت ارز، آینده مسکن چه خواهد شد؟

مصطفی قلی خسروی به عنوان رئیس اتحادیه املاک تهران، ضمن اشاره به این که قیمت مسکن تحت تأثیر قیمت ارز است اظهار داشت: از اواخر هفته گذشته شاهد افت قیمت ارز بوده ایم که این اتفاق بر قیمت مسکن بی اثر نبوده و کاهش قیمت واحد های مسکونی در برخی قسمت ها را به همراه داشته است.

قلی خسروی این طور صحبت هایش را ادامه داد: چنانچه کاهش قیمت ارز کماکان ادامه داشته باشد، آن گاه می توان انتظار داشت سوداگران رفته رفته این بازار را ترک کنند و قیمت مسکن در بسیاری از مناطق با افت چشمگیر همراه گردد.

وی از برنامه های در دست اجرای کمیسیون عمران مجلس خبر داد و اذعان نمود: این کمیسیون در نظر دارد با ارائه بسته های تشویقی به سازندگان و تولید کنندگان مسکن، این بخش ها را رونق دهد و گردونه بازار مسکن را در قسمت عرضه به گردش در آورد. قلی خسروی یکی از این بسته ها را با نام بسته های معافیاتی معرفی نمود و اظهار داشت: در صورت در نظر گرفتن این بسته ها، تولید کنندگان راغب به ساخت واحد های مسکونی خواهند شد.

وی بار دیگر تأکید کرد: اتفاقات روز های اخیر مبنی بر ارزان شدن ارز، سبب شده برخی دلالان با بازار مسکن خدافظی کنند و کاهش قیمت مسکن در برخی مناطق نمود یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ضمن اشاره به این که بسیاری از مشاغل وابسته به بازار مسکن هستند اظهار داشت: اگر دولت ساخت و ساز مسکن را رونق ببخشد، آنگاه بازار مسکن و 174 شغلی که بدان وابسته اند رونق را تجربه خواهند کرد.

وی ضمن اشاره به این که اتفاقات اقتصادی و سیاسی های اخیر سبب شده بازار مسکن روند رو به بهبودی را تجربه کند، خاطر نشان کرد: بازار مسکن نهایت رشد قیمت را تجربه کرده و قیمت مسکن از این گران تر نخواهد شد.