احمد محمدی انارکی، نماینده مردم رفسنجان و انار، بلاتکلیف بودن وضعیت سند باغ هایی که قدمتی بیش از ۶۰ سال دارند را متذکر شد و اعلام نمود برای این شرایط باید تدبیری اندیشید. طی جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان که در بعدازظهر روز شنبه ۱۰ شهریور برگزار گردید و رئیس سازمان ثبت اسناد کشور و […]

احمد محمدی انارکی، نماینده مردم رفسنجان و انار، بلاتکلیف بودن وضعیت سند باغ هایی که قدمتی بیش از ۶۰ سال دارند را متذکر شد و اعلام نمود برای این شرایط باید تدبیری اندیشید.

طی جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان که در بعدازظهر روز شنبه ۱۰ شهریور برگزار گردید و رئیس سازمان ثبت اسناد کشور و معاون قوه قضائیه از حاضرانش بودند، احمد محمدی انارکی صحبت هایش را این طور آغاز کرد: کاداستر گام ارزشمندی بود که به واسطه آن حجم کثیری از مشکلات مربوط به سند حل گردید با این حال در سال جدید بودجه کمی به آن اختصاص داده شد.

ایشان در ادامه صحبت هایشان افزودند، با توجه به این که رفسنجان شهری بزرگ است و وسعت زمینش به هشت هکتار می رسد،  انتظار می رود دو دفتر برای اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان در نظر گرفته شود تا بهتر بتواند کارش را پیش ببرد. وی از احداث ساختمانی جدید برای اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان رفسنجان، خبر داد و افزود امید داریم بتوانیم برخی امور همچون کاداستر و اداره اجراییات را در همان ساختمان قبلی انجام دهیم. وی اظهار کرد: کارکنان این اداره افراد زحمت کشی هستند که در کمترین امکانات به فعالیت مشغولند و تمام تلاششان را در راستای به روزرسانی کردن همه اسناد به کار گرفته اند.

ایشان پیرامون باغ های شهرستان رفسنجان نیز توضیحاتی ارائه نمودند و اذعان کردند: برحسب آن چه قانون وضع کرده است در صورتی می توان برای باغی سند صادر کرد که قسمت باغ و امور اراضی به ترتیب ۲٫۵ هکتار و ۵ هکتار باشد، اما در این میان مواردی هستند که از این قانون تبعیت نمی کنند. به عنوان نمونه یک باغ با قدمتی بالغ بر ۱۰۰ سال وجود دارد که با این که کاملا حصارکشی شده اما وسعتی نیم هکتاری دارد و باید به مواردی از این قبیل رسیدگی شود.

ایشان گفتند به نظر ما برای باغ هایی که دارای حصارکشی هستند و قدمتی بالغ بر ۶۰ سال دارند اما فاقد شرایط اخذ سند می باشند و در حال حاضر بلاتکلیف مانده اند، بهتر است سند صادر گردد.

 

  • منبع خبر : تی نیوز