مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاورین املاک، ضمن تأکید بر این که بهترین زمان برای صاحب خانه شدن همین حالاست، افزود: گران شدن مسکن مهاجرت مردم را به همراه داشته و بسیاری در نتیجه جهش قیمت ها حاشیه شهر را برای زندگی انتخاب کرده اند. وی اذعان نمود: بازار مسکن راکد نیست با این حال […]

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاورین املاک، ضمن تأکید بر این که بهترین زمان برای صاحب خانه شدن همین حالاست، افزود: گران شدن مسکن مهاجرت مردم را به همراه داشته و بسیاری در نتیجه جهش قیمت ها حاشیه شهر را برای زندگی انتخاب کرده اند.

وی اذعان نمود: بازار مسکن راکد نیست با این حال کاهش تعداد معاملات اتفاقی است که بازار مسکن با آن دست به گریبان است. قلی خسروی اظهار داشت: با استناد به گزارشات منتشر شده میزان فروش مسکن طی روز ها و ماه های اخیر امیدوارکننده نبوده و تعداد معاملات صورت گرفته در چند ماه اخیر به نسبت همین بازه زمانی در سال ۹۶ با کاهش همراه بوده است.

ایشان در ادامه از افت قدرت خرید متقاضیان گفتند و تصریح کردند: توان مالی خریداران به شدت کاهش یافته و بازار بیش از این تحمل رشد قیمت ها را نخواهد داشت. به گفته قلی خسروی جهش قیمت مسکن به حداکثر رسیده و شاهد گران تر شدن خانه نخواهیم بود.

وی ضمن تأکید بر این که بازار مسکن نیز همچون شرایط اقتصادی کشور وضعیت خوبی ندارد نسبت به بهبود اوضاع اظهار امیدواری کرد و گفت: امید است در روز های آتی شاهد بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی باشیم.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک تصریح کرد: چنانچه هدف شما از خرید مسکن سرمایه گذاری است فعلا اقدام نکنید اما چنانچه یک متقاضی مصرفی هستید و مسکن را برای زندگی و استفاده می خواهید بی تردید بهترین کار خرید است. قلی خسروی این طور ادامه داد: بهترین زمان برای تهیه مسکن همین حالاست، زمان خرید را عقب نیندازید.

وی در ادامه در خصوص وضعیت بازار اجاره بها نیز توضیحاتی ارائه نمود و این طور گفت: افزایش اجاره بها سبب شده عده زیادی رو به حاشیه نشینی بیاورند. وی افزود: گران شدن قیمت رهن و اجاره فشار زیادی بر مردم وارد کرده و بسیاری شهرک های اقماری حاشیه تهران را به عنوان محل زندگی انتخاب کرده اند.

به گفته مصطفی قلی خسروی زمانی که اجاره بها گران می شود بی آن که درآمد مردم تغییر کند ناچار می شوند محل زندگی شان را تغییر دهند و محله پایین تری را برای سکونت برگزینند. وی این طور گفت: نخستین باری نیست که کشور با چنین اتفاقی روبرو می شود، در سال های ۶۸، ۸۶ و همچنین ۹۱ نیز شاهد اتفاقی مشابه بودیم.

قلی خسروی ضمن اشاره به این که در شرایط فعلی باید فکری به حال اقشار ضعیف جامعه کرد تصریح نمود: می توان با احداث واحد های مسکونی زیاد، در راستای به تعادل رساندن قیمت و بهبود وضعیت گامی برداشت.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کشور موضوع واحد های مسکونی خالی را کاملا رد کرد و اذعان نمود: اعتقادی به این مسئله ندارم و بر این باورم تمام واحد هایی که در سال ۸۶ و یا ۹۱ کار ساختشان به پایان رسیده به دست مردم سپرده شده اند. وی افزود: کسی تمایل ندارد مسکن خویش را خالی بگذارد و یا آن را به فروش نرساند.

ایشان در ادامه صحبت هایشان از طرح مسکن امید به عنوان برنامه دولت سخن به میان آوردند و گفتند: از راهکار هایی که می تواند شرایط فعلی را سر و سامان دهد تمرکز بر بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری است. قلی خسروی افزود: با مقاوم سازی چنین بافت هایی می توان فعالیت های ارزشمندی انجام داد، تورم را کم کرد و قیمت مسکن را متعادل ساخت.

  • منبع خبر : تی نیوز