فرهاد سبحانی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از بهره برداری پروژه های اجرا شده در حوزه مسکن با اعتباری بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال تا پایان هفته دولت خبر داد. وی اظهار کرد طبق بررسی های انجام شده انتظار داریم اجرای پروژه های عمرانی استان اردبیل تا پایان هفته دولت صورت بگیرد […]

فرهاد سبحانی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از بهره برداری پروژه های اجرا شده در حوزه مسکن با اعتباری بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال تا پایان هفته دولت خبر داد.

وی اظهار کرد طبق بررسی های انجام شده انتظار داریم اجرای پروژه های عمرانی استان اردبیل تا پایان هفته دولت صورت بگیرد و امید است مطابق با برنامه ریزی های صورت گرفته افتتاح این پروژه ۲۱۰ میلیارد ریالی در این برهه زمانی محقق گردد.

سبحانی این طور ادامه داد: برای پیاده سازی طرح هادی در روستا های واقع در استان اردبیل بیش از ۱۲۴ میلیارد ریال هزینه شده است. وی اذعان نمود این پروژه در ۳۱ روستای اردبیل که متعلق به ۹ شهرستان می باشد اجرا و عملی شده و خاطر نشان کرد با بهره برداری این طرح تا پایان هفته دولت امید داریم آینده بهتری در انتظار روستاییان عزیز باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل، بازسازی واحد های مسکونی غیرمقاوم را مهم ترین هدف و نخستین اولویتشان قلمداد کرد. ایشان با اشاره به زلزله هایی که در ماه ها و روز های اخیر کرمانشاه را تکان داده است، اهمیت مقاوم سازی خانه ها به خصوص واحد های مسکونی واقع در روستا ها را ضرورتی اجتناب ناپذیر معرفی کرد و تصریح نمود بنیاد مسکن تاکنون برنامه های زیادی را در پیش گرفته و اقدامات ارزشمندی را در این راستا عملی نموده است.

سبحانی استقبال و همکاری مردم در طرح مقاوم سازی واحد های مسکونی کم دوام را ستودنی دانست و اظهار کرد تاکنون موفق شده اند ۵۳ هزار خانه غیر مقاوم را در روستا های اردبیل مرمت و بازسازی نمایند که ۳۵۰ واحد از این تعداد با اختصاص ۷۰ میلیارد ریال، در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی با تأکید بر این که این واحد های مسکونی روستایی نیاز به سند مالکیت دارند، برنامه دیگر خود را صدور چنین سند هایی دانست و با کمک گرفتن از ارقام و اعداد تشریح کرد ظرف یک سال، بالغ بر ۶۵۰ سند برای شهر های زیر ۲۵ هزار نفر و ۱۳۷۰ سند مالکیت برای خانه های روستایی ارائه نموده اند.

ایشان اذعان نمودند که ۲۷ طرح جهت آسفالت معابر و زیرسازی راه های روستایی تا پایان هفته دولت اجرا خواهد شد که اعتبار اختصاص داده شده به این پروژه معادل ۱۱۴ میلیارد ریال می باشد. سبحانی صحبت هایش را با این جمله به پایان رساند که پروژه مذکور در ۱۴۴ هزار و ۲۱۰ متر مربع در شهر هایی متفاوت از استان اردبیل پیاده سازی شده است.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز