به گفته ایرج رهبر، نماینده انجمن انبوه سازان کشور، زمزمه هایی از این که بازار مسکن دوران رکودش را پشت سر گذاشته و اوضاع رو به بهبود است به گوش می رسد حال آن که چنین صحبتی از اساس و پایه اشتباه است. وی تصریح کرد آن چه سبب شد در یک دوره زودگذر شاهد […]

به گفته ایرج رهبر، نماینده انجمن انبوه سازان کشور، زمزمه هایی از این که بازار مسکن دوران رکودش را پشت سر گذاشته و اوضاع رو به بهبود است به گوش می رسد حال آن که چنین صحبتی از اساس و پایه اشتباه است. وی تصریح کرد آن چه سبب شد در یک دوره زودگذر شاهد رونق بخش مسکن باشیم، توجه کمتر مردم به بازار ارز و سکه و معطوف شدن نگاهشان به بازار مسکن بود که موقتی بود و ثبات نداشت. وی این طور ادامه داد آنچه رکود را در بازار مسکن رقم می زند مشکلات اقتصادی و عدم در نظر گرفتن سیاست های صحیح است که کماکان ادامه دارد.

ایرج رهبر در ادامه از سیاست های دولت در حوزه مسکن اظهار تعجب کرد و توجه دولت به این عرصه را طی سال های اخیر ناچیز شمرد. وی اذعان نمود چناچه دولت نگران اشتغال و رونق اقتصاد است توجه به مسکن یکی از بهترین روش های پیش روست، حال آن که طی سال های اخیر توجه درخوری از سمت دولت نسبت به مسکن دیده نشده است.

وی پیرامون قیمت مصالح نیز این طور گفت: افزایش قیمت تنها محدود به ارز نبوده و این جهش قیمت در مصالحی چون فولاد نیز کاملا مشهود است. رهبر با مثال عددی این مسئله را شفاف سازی کرد و چنین گفت: یک کیلو فولاد که ۱۶۰۰ تومان به فروش می رسید اکنون ۵۶۰۰ خرید و فروش می گردد که به نوبه خود قابل تأمل است.

اهمیت مسئله آن جا بیشتر نمود پیدا می کند که بسیاری از ساخت و ساز ها در نتیجه همین گرانی متوقف شده اند. وی آثار رکود مسکن را خطیر و جدی دانست و اظهار کرد نتیجه رکود فعلی بی تردید در آینده ای نزدیک گریبانگیر حوزه های مختلف خواهد شد.

ایرج رهبر تصریح کرد: این تصور که افزایش قیمت مسکن و گران شدن اجاره بها متأثر از افزایش نرخ ارز است تصوری اشتباه است و ادامه داد نرخ مسکن قبل از افزایش نرخ ارز، روندی صعودی در پیش گرفته بود.

وی در پایان اذعان نمود در حال حاضر سازندگان تمرکزشان را معطوف به واحد های بزرگتر و باشکوه تر ساخته اند که دلیلش را می توان شرایط بهتر این واحد ها دانست.

  • منبع خبر : خبربان