رئیس اتحادیه املاک، مصطفی قلی خسروی، با تأکید بر این که روند ساختمان سازی در ایران کماکان سنتی است تصریح کرد در پیش گرفتن شیوه های صنعتی کاملا الزامی است. ایشان فعال نمودن اجاره را از دیگر برنامه های مهم قلمداد کردند. قلی خسروی اذعان کرد زمانی که بحث مسکن به میان می آید تنها […]

رئیس اتحادیه املاک، مصطفی قلی خسروی، با تأکید بر این که روند ساختمان سازی در ایران کماکان سنتی است تصریح کرد در پیش گرفتن شیوه های صنعتی کاملا الزامی است. ایشان فعال نمودن اجاره را از دیگر برنامه های مهم قلمداد کردند.

قلی خسروی اذعان کرد زمانی که بحث مسکن به میان می آید تنها تکیه بر یک فاکتور راه به جایی نمی برد و لازم است عوامل متعددی مورد توجه قرار بگیرند. ایشان این طور ادامه دادند که موضوع مسکن ۱۷۴ شغل مهم را در کشور تحت تأثیر قرار می دهد و با تأکید به این که در حال حاضر مشکلاتی در این زمینه ها وجود دارد بیان کردند ما بیش از آن که توجهمان را معطوف به حل چنین مشکلاتی نماییم ۴ سال است تمرکزمان را تنها بر بحث اجاره منازل خالی گذاشته ایم.

قلی خسروی با اشاره به این که قیمت مسکن را عوامل متفاوتی تعیین می کنند، قیمت سکه، ارز و حامل انرژی را جزو این عوامل خواند و و اذعان نمود قیمت ساخت مسکن در گرو تمام این فاکتور هاست.

ایشان در ادامه یادی از پروژه انبوه سازی مسکن مهر کردند و تشریح نمودند اجرای پروژه مسکن مهر توانست به فشار های روانی آن دوران خاتمه دهد حال آن که در این برهه زمانی نیز نیاز به عملی مشابه کاملا حس می شود.

ایشان خاطر نشان کردند از آن جا که یکی از شاخص های تعیین کننده قیمت، دلار و ارز می باشد دور از انتظار نیست که با افزایش قیمت موارد مذکور، شاهد رشد قیمت مسکن باشیم. قلی خسروی صنعت ساختمان سازی را تنها صنعت کشور دانست و ادامه داد شرایط حال حاضر تمایل سازندگان به ساخت و ساز واحد های ساختمانی را به حداقل رسانده است.

ایشان در ادامه صحبت هایشان به این نکته اشاره کردند که دولت لزوما نمی تواند اجرا کننده خوبی باشد اما قطعا باید به عنوان یک ناظر خوب، در شرایطی که به اصطلاح جنگ اقتصادی راه می افتد و شرایط مدام بدتر می شود با ارائه تسهیلات مناسب و در نظر گرفتن طرح هایی چون مسکن استیجاری و یا مسکن اجتماعی در راستای آرام کردن اوضاع تلاش کند.

رئیس اتحادیه املاک در ادامه اشاره ای به روند ساختمان سازی در کشور داشتند و پس از این که آن را سنتی خطاب کردند  تأکید نمودند استفاده از روش های صنعتی امری ضروری است. وی در ادامه از فعال کردن اجاره ها سخن گفتند و تنها راه محقق نمودن این امر را اجرایی کردن طرح مسکن استیجاری معرفی نمودند.

قلی خسروی به عنوان پدر املاک ایران ادامه داد، در حال حاضر ۱۲۴ هزار مشاور املاک زبده و فعال در کشور مشغول فعالیت هستند که از توانایی های بالایی بهره مندند هرچند تقویت بیشتر صنف مشاورین املاک مهم و ضروری به نظر می رسد.

  • منبع خبر : شهر خبر