بانک صادرات ایران از فروش بیش از ۵۳۰ رقبه املاک مازاد از سال ۹۶ تا ۲۵ امین روز از مرداد ۹۷ با ارزشی بیش از ۵۱۵۳ میلیارد ریال خبر داد و تشریح کرد این کار در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر بوده است. بانک صادرات تلاش کرده با واگذاری املاک مازاد، در […]

بانک صادرات ایران از فروش بیش از ۵۳۰ رقبه املاک مازاد از سال ۹۶ تا ۲۵ امین روز از مرداد ۹۷ با ارزشی بیش از ۵۱۵۳ میلیارد ریال خبر داد و تشریح کرد این کار در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر بوده است. بانک صادرات تلاش کرده با واگذاری املاک مازاد، در راستای رشد نظام مالی کشور گامی بردارد و سهمی در اختصاص منابع بیشتر به بخش های تولیدی داشته باشد.

گزارش دقیق تری از عملکرد بانک صادرات ایران در اختیار است که از واگذاری ۴۲۸ رقبه املاک مازاد معادل مبلغی بیش از ۴۴۳۸ میلیارد ریال طی سال ۹۶ خبر می دهد. طبق این گزارش تعداد املاک مازادی که بانک صادرات در ۵ ماه نخست سال جاری واگذارد کرده ۱۰۲ رقبه با ارزشی بالغ بر ۷۱۴ میلیارد ریال بوده است. این گزارشات از تلاش های بانک صادرات ایران در جهت پیشبرد اهداف مالی بانک و بهره وری حداکثری از املاک مازاد خبر می دهد.

مدیر عامل بانک صادرات ایران، حجت اله صیدی پیش تر هم پس از حضور در مجمع عمومی عادی، چابک سازی را به عنوان یکی از مهم ترین اهداف واگذاری املاک مازاد توسط بانک صادرات معرفی کرد و این طور توضیح داد که بانک صادرات در راستای بهبود ساختار مالی خود در سال ۹۶ با فروش املاک مازاد توانست به سودی بالغ بر ۸۶۱ میلیارد ریال دست یابد که نویدبخش یک جهش ۹۱٫۸ درصدی بوده است.

ایشان در ادامه اشاره ای به قانون تصویب شده در سال ۹۴ با مضمون رفع موانع تولید رقابت پذیر داشتند و تصریح کردند طبق بند ۱۶ و ۱۷ این قانون و در جهت ارتقای نظام مالی ایران، بانک صادرات از همان سال ۹۴ فروش املاک مازاد را آغاز کرد و در آن سال ۱۰۳ رقبه ملک مازاد را واگذار نمود. ایشان تشریح کردند فعالیت بانک صادرات در راستای اجرای این قانون تنها به همان سال محدود نشد و ما در سال ۹۵ هم ۱۴۷ رقبه از املاک مازاد را به فروش رساندیم، حتی ۹۶ نیز این روند را ادامه دادیم و ۹۷ هم چنین فعالیتی را در پیش خواهیم گرفت. حجت اله صیدی اذعان کرد فروش املاک مازاد اصول خودش را دارد، نیازمند نرم افزار های اطلاعاتی جامع است، بررسی و ثبت سوابق املاک مازاد را می طلبد و توأمان کمیته ای را برای هدایت و کنترل واگذاری این املاک نیاز دارد که بانک صادرات با توجه ویژه به تمام موارد تلاش کرده در این راستا به نتیجه مطلوب دست یابد.

  • منبع خبر : عصر اعتبار