علیرضا فلاحی از افتتاح ۴۸ طرح بنیاد مسکن در استان سمنان خبر داد و در خصوص جزئیات آن تشریح کرد: از ۴۸ طرح مذکور، ۴۲ تای آن در خصوص بازسازی معابر می باشد و ۶ مورد باقیمانده در زمینه احداث واحد های مسکونی روستایی است. فلاحی با تأکید بر این که هزینه اصلاح معابر روستایی […]

علیرضا فلاحی از افتتاح ۴۸ طرح بنیاد مسکن در استان سمنان خبر داد و در خصوص جزئیات آن تشریح کرد: از ۴۸ طرح مذکور، ۴۲ تای آن در خصوص بازسازی معابر می باشد و ۶ مورد باقیمانده در زمینه احداث واحد های مسکونی روستایی است.

فلاحی با تأکید بر این که هزینه اصلاح معابر روستایی و بازسازی های مورد نیاز از اعتبارات تملک دارایی و قیر یارانه ای اتخاذ می شود، میزان بودجه صرف شده را معادل ۴۹ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان خواند.

وی در ادامه اجرای این طرح را با جزئیات بیشتری توضیح داد و نام مناطقی که اصلاح معابر روستایی و مقاوم سازی های مذکور در آن جا انجام شده بود را به این صورت اعلام کرد: شاهرود با ۹ طرح، میامی با ۵ طرح، سرخه با ۲ طرح، مهدیشهر با ۲ طرح، دامغان با ۱۶ طرح، گرمسار با ۵ طرح و آرادان با ۳ طرح می باشد.

فلاحی تعداد واحد های مسکونی روستایی احداثی در سطح استان سمنان را معادل ۱ هزار واحد دانست و از افتتاح نمادین منازل احداث شده خبر داد. ایشان از دیگر برنامه های بنیاد مسکن سمنان در هفته دولت را پروژه ساخت خانه های مسکونی روستایی معرفی کرد که نیازمند اعتباری معادل۴ میلیارد و ۶۷ میلیون ریال می باشد و از محل خودیاری مردم و برخی بانک ها تأمین می گردد.

در سال جاری همزمان با فرارسیدن هفته دولت افتتاح ۶۰۶ طرح صورت خواهد گرفت که از این تعداد ۵۷۸ طرح مربوط به پروژه های عمرانی و ۲۸ مورد باقیمانده در خصوص طرح های سرمایه گذاری می باشند. هزینه اجرای این طرح ها به ارزش ۵ هزار و ۷۴ میلیارد ریال بوده است.

هفته دولت از تاریخ دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت سالروز درگذشت شهید رجایی و باهنر می باشد. لازم به توضیح است که شعار هفته دولت در سال ۹۷ شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی معرفی شده است.

  • منبع خبر : جماران