ابراهیم بازیان، مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد، از صاحب خانه شدن ۲ هزار خانوار زلزله زده مددجو کرمانشاه تا پایان ماه مهر خبر می دهد. به گزارش ابراهیم بازیان، زلزله ای که در آبان ماه سال گذشته کرمانشاه را لرزاند تخریب ۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی را به همراه […]

ابراهیم بازیان، مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد، از صاحب خانه شدن ۲ هزار خانوار زلزله زده مددجو کرمانشاه تا پایان ماه مهر خبر می دهد.

به گزارش ابراهیم بازیان، زلزله ای که در آبان ماه سال گذشته کرمانشاه را لرزاند تخریب ۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی را به همراه داشت. وی پیرامون خانه های تخریب شده جزئی تر صحبت کرد و افزود: از این تعداد ۴۵۰۰ واحد مسکونی متعلق به روستا ها و ۶۰۰ واحد باقی مانده از آن مناطق شهری بوده اند.

بازیان آماری هم از تعداد خانه های مددجویان کمیته امداد که در اثر زلزله آسیب دیده اند و بازسازی و مرمت آن ها ضروری قلمداد می شود، ارائه نمود و آن را معادل ۲۷۰۰ واحد مسکونی روستایی و ۵۰۰ خانه شهری اعلام کرد.

به گفته ابراهیم بازیان مقدار اعتبار مورد نیاز جهت احداث یا بازسازی خانه های تخریب شده و آسیب دیده، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است و تصریح کرد کمیته امداد از این مقدار، ۶۳ میلیارد تومان را تأمین خواهد کرد.

وی در ادامه از تسهیلات بانکی اختصاص داده شده در جهت بهسازی خانه های تخریب شده طی زلزله کرمانشاه صحبت نمود و این طور گفت: دولت وام ۴۰ میلیونی برای احداث واحد مسکونی شهری و وام ۳۰ میلیونی برای ساخت مسکن روستایی در نظر گرفته است ضمن این که تسهیلات لحاظ شده برای واحد های نیازمند تعمیر نیز به ۱۲ میلیون می رسد. بازیان پیرامون کمک های بلاعوض دولت هم صحبت کرد و مقدار آن را برای ساخت خانه شهری ۶ میلیون تومان، برای احداث خانه روستایی ۵ میلیون تومان، و جهت تعمیر واحد های آسیب دیده ۲ میلیون تومان معرفی نمود.

بازیان تشریح کرد علاوه بر اقدامات دولت، کمیته امداد نیز تصمیم دارد با در نظر گرفتن کمک های بلاعوض، مددجویان را در راستای ساخت و تأمین مسکن یاری دهد از این رو ۱۵ میلیون تومان به مددجویان ساکن در مناطق شهری و ۱۲ میلیون تومان به مددجویان روستایی پرداخت خواهد کرد.

وی تعمیر و مقاوم سازی تمام خانه های مددجویان روستایی را تا پایان سال جاری نوید داد و تشریح کرد تاکنون کار ساخت منازل مسکونی ۷۴۰ خانوار روستایی به پایان رسیده که طبق پیش بینی های انجام شده انتظار می رود تعداد این واحد های مسکونی تا انتهای ماه مهر به ۲ هزار واحد تغییر پیدا کند.

بازیان در پایان صحبت هایش این طور گفت: منازل مددجویان کمیته امداد که در سال گذشته در اثر زلزله تخریب شده و آسیب دیده اند در شهر های مختلف استان پراکنده اند. به گفته ایشان لیست شهر ها شامل پاوه، سرپل ذهاب، باینگان، ثلاث باباجانی، ماهیدشت، کرندغرب، حمیل، گهواره، روانسر، قصر شیرین، جوانرود، اسلام آباد غرب و گهواره می باشد.

  • منبع خبر : خبرگذاری دانشجو