آن چه سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر و وزیر مسکن کشور الجزایر طی دیداری که با هم داشتند بر سرش هم نظر بودند و اجرایش را ضرورتی اساسی قلمداد کردند توسعه همکاری های دو جانبه دو کشور در زمینه های متفاوت علی الخصوص احداث مسکن بود. رضا عامری به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران […]

آن چه سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر و وزیر مسکن کشور الجزایر طی دیداری که با هم داشتند بر سرش هم نظر بودند و اجرایش را ضرورتی اساسی قلمداد کردند توسعه همکاری های دو جانبه دو کشور در زمینه های متفاوت علی الخصوص احداث مسکن بود.

رضا عامری به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور الجزایر در دیداری که جمعی از مدیران ارشد وزارت مسکن الجزایر نیز از حاضرانش بودند، همکاری های سیاسی و فرهنگی دو کشور را به فال نیک گرفت و بر توسعه همکاری در بخش های اقتصادی به ویژه مسکن تأکید نمود. وی تصریح کرد در این بخش هم باید همچون بخش سیاسی همکاری های بیشتری داشته باشیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر این که ایران توانمندی ها و قابلیت های زیادی در بخش انبوه سازی مسکن دارد خواستار همکاری بیشتر میان دو کشور در راستای رسیدن به موفقیت های چشمگیر در این حوزه شد.

وزیر مسکن، عمران و شهرسازی کشور الجزایر، عبدالوحید طمار، همکاری های دو کشور ایران و الجزایر را تاکنون خوب و ایده آل دانست و از پیشنهاد سفیر ایران استقبال نمود. ایشان این طور ادامه دادند: می توان علاوه بر ساخت و احداث واحد های مسکونی به فعالیت های دیگری همچون اجرای دوره های آموزشی در راستای به اشتراک گذاری تجربیات دو کشور و پژوهش های عدید در حوزه مسکن نیز دست زد.

لازم به توضیح است که کشور الجزایر حدود بیست سال است که سیاست ساخت مساکن انبوه را برای افراد کم درآمد در پیش گرفته است و صد ها هزار مسکن را طی این دوره بیست ساله به بهره وری رسانده است. کماکان این سیاست در الجزایر ادامه دارد و دائما در حال پیشرفت است. 

  • منبع خبر : شهر خبر