ارسلان فتحی پور به عنوان عضو جدید هیأت مدیره بزرگ ترین بانک بورس ایران و به عنوان فردی که فاقد سابقه بانکی است از موفقیت های چشمگیر در آینده می گوید و از اصلاحات نظام بانکی خبر می دهد. وی اذعان نمود با دریافت مطالبات از سازمان برنامه و بودجه و همچنین مجلس شورای اسلامی […]

ارسلان فتحی پور به عنوان عضو جدید هیأت مدیره بزرگ ترین بانک بورس ایران و به عنوان فردی که فاقد سابقه بانکی است از موفقیت های چشمگیر در آینده می گوید و از اصلاحات نظام بانکی خبر می دهد. وی اذعان نمود با دریافت مطالبات از سازمان برنامه و بودجه و همچنین مجلس شورای اسلامی شاهد پیشرفت های بیشتری در آینده خواهیم بود.

اخیرا ارسلان فتحی پور به عنوان پنجمین عضو هیأت مدیره بانک صادرات ایران انتخاب شده که تعجب همگان را بر انگیخته است. از آن جا که فتحی پور دارای سابقه بانکی نیست انتخاب ایشان به عنوان عضو هیأت مدیره بانکی که از آن به عنوان بزرگ ترین بانک بورس کشور یاد می شود نارضایتی هایی را از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به همراه داشته است. فتحی پور از بهبود اوضاع و رسیدن به موفقیت های بیشتر می گوید و راهش را وصول مطالبات از سازمان بودجه و مجلس معرفی می کند.

ایشان اظهار کردند در حال حاضر شاهد نوساناتی در داخل و مشکلاتی در عرصه بین الملل هستیم که با اعمال سیاست گذاری های درست و اجرای اصلاحات ساختاری مناسب، زمینه کسب موفقیت های بیشتر فراهم خواهد شد.

وی در ادامه صحبت هایش از ارقام و اعداد هم کمک گرفتند و این طور گفتند: از ابتدای سال ۹۶ تا اوایل شهریور سال جاری بانک صادرات موفق به فروش ۵۳۰ رقبه املاک آزاد شده است که معادل یک اعتبار ۵۱۳ میلیارد تومانی است. فتحی پور واگذاری اموال مازاد را از مهم ترین برنامه های بانک صادرات ایران خواند و تأکید کرد این روند را به طور جدی ادامه خواهیم داد.

ایشان در مجلس هشتم و نهم به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مشغول به فعالیت بوده و طی چند دوره نیز به عنوان نماینده مردم خداآفرین، بخش هوراند و کلیبر انتخاب شده است. فتحی پور پیش از آن که به عنوان عضو هیأت مدیره بانک صادرات معرفی گردد در شرکت بورسی ایران ترانسفر نقش مدیرعامل را داشته، همچنین برای مدتی مشاور مسعود کرباسیان بوده و در یک برهه زمانی نیز در شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند به عنوان رئیس هیأت مدیره ایفای نقش کرده است.

لازم به توضیح است که صلاحیت ارسلان فتحی پور در انتخابات مجلس دهم توسط شورای نگهبان تأیید نشد.

فتحی پور که گرایشی سیاسی اصولگر دارد، در مراسم تودیع و معارفه بترانس راه های رسیدن به موفقیت را کم کردن سود های بانکی دانست و از دیگر روش های پیش رو، دریافت مطالبات از سازمان بودجه، همکاری با شرکت های چون زیمنس، بالا بردن تعرفه های واردات، گسترش محصول، برنامه ریزی های صحیح و البته همکاری بین اعضا را نام برد.

  • منبع خبر : http://www.tgju.org