حسام عقبایی، نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک، با تأکید بر این که در مرداد ماه سال ۹۷، حجم خرید و فروش های صورت گرفته با کاهش ۹۶ درصدی به نسبت همین برهه زمانی در سال ۹۶ همراه بوده است، شکست قیمت های نامتعارف واحد های مسکونی را نوید داد. عقبائی عنوان کرد با توجه افزایش […]

حسام عقبایی، نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک، با تأکید بر این که در مرداد ماه سال ۹۷، حجم خرید و فروش های صورت گرفته با کاهش ۹۶ درصدی به نسبت همین برهه زمانی در سال ۹۶ همراه بوده است، شکست قیمت های نامتعارف واحد های مسکونی را نوید داد.

عقبائی عنوان کرد با توجه افزایش قیمت سرسام آوری که در بخش مسکن اتفاق افتاد شاهد کاهش معاملات در این حوزه بودیم و افزود: سیر قهقرایی خرید و فروش های انجام شده در بازار مسکن کاملا واضح و مشهود بوده است به طوری که در تیرماه هم تعداد معامله های انجام شده ۲۰ درصد از تیرماه سال گذشته کمتر بوده است.

وی تصریح کرد: این سیر نزولی کماکان ادامه دارد و مدام با شیب بیشتری پیش می رود تا جایی که تعداد خرید و فروش های مسکن در مرداد ماه سال جاری به نسبت تیر همین امسال ۳۵ درصد کمتر بوده است و بار دیگر تأکید کرد معاملات مرداد ماه سال پیش ۹۶ درصد بیشتر از تعداد آن در سال جاری بوده است.

ایشان این طور پیش بینی کردند با توجه به روندی که از ابتدای سال جاری تا کنون شاهدش بوده ایم دور از انتظار نیست که شرایط تا پایان شهریور ماه به همین منوال ادامه داشته باشد.

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک، اضهار داشت: با توجه به افزایش قیمت هایی که در بخش مسکن اتفاق افتاد پیش بینی می کردیم بازار مسکن ابتدا وارد دوره پیش رکود گردد در حالی که بدون ورود به این دوره، مستقیم وارد دوره رکود شد.

ایشان در ادامه صحبت هایشان پیرامون تغییرات قیمت مسکن صحبت کردند و افزودند: با توجه به شرایط، بهبود قیمت ها تا پایان شهریور ماه بعید است اما در صورت افت یا ثابت ماندن قیمت ارز و سکه شاهد شکسته شدن قیمت مسکن در آینده خواهیم بود.

وی اذعان نمود این احتمال وجود دارد که قیمت های سرسام آور و نامتعارف مسکن شکسته شود مشروط بر آن که دولت موفق شود قیمت سکه و ارز را پایین بیاورد یا حداقل به ثبات برساند.

حسام عقبائی بازار مسکن را گرفتار یک رکود تورمی خواند و اظهار داشت: قیمت هایی که پیرامون مسکن به چشم می خورند به هیچ عنوان واقعی نیستند، وی پس از این که چنین قیمت هایی را حباب گونه اعلام کرد کم شدن معاملات در بخش مسکن را نتیجه همین امر معرفی نمود.

ایشان درخصوص تحریم هایی که از آبان ماه آغاز خواهند شد هم توضیحاتی ارائه کردند و عنوان نمودند: افزایش قیمت مسکن در همین چند ماه به قدری بوده که شروع تحریم ها نمی تواند بر آن اثری بگذارد مگر این که با روی کار آمدن تحریم های جدید قیمت ارز و سکه مجددا روندی صعودی در پیش بگیرد.

  • منبع خبر : تی نیوز