مرضیه قنبریان، مدیرکل استاندارد لرستان از وضعیت نابسامان آسانسور ها در استان لرستان به ویژه شهرستان ها خبر داد. مرضیه قنبریان پس از حضور در شورای استاندارد لرستان در شامگاه سه شنبه، پیرامون وضعیت آسانسور های مساکن مهر در این استان صحبت کرد و این طور گفت: تعداد شرکت های فعال در این حوزه که […]

مرضیه قنبریان، مدیرکل استاندارد لرستان از وضعیت نابسامان آسانسور ها در استان لرستان به ویژه شهرستان ها خبر داد.

مرضیه قنبریان پس از حضور در شورای استاندارد لرستان در شامگاه سه شنبه، پیرامون وضعیت آسانسور های مساکن مهر در این استان صحبت کرد و این طور گفت: تعداد شرکت های فعال در این حوزه که نامشان در سامانه به ثبت رسیده ۲۷ شرکت می باشد که ۶ شرکت در بروجرد، ۱۴ شرکت در خرم آباد و یک شرکت نیز در الیگودرز مشغول فعالیت اعلام شده است.

قنبریان توضیحاتی هم در خصوص تعداد گواهینامه های به ثبت رسیده در زمینه کیفیت و ایمنی آسانسور ها ارائه نمود و افزود: ۳۷۹ گواهی ایمنی در سال گذشته در خصوص آسانسور ها صادر شده ضمن این که در سال جاری نیز صدور ۱۶۰ گواهینامه کیفیت آسانسور ها به ثبت رسیده است.

وی در ادامه تأکید کرد شهرداری ها تنها درصورتی می بایست برای واحد های مسکونی جواز پایان کار صادر کنند که آن واحد مسکونی موفق به دریافت گواهی استاندارد در زمینه کیفیت و ایمنی آسانسور ها شده باشد. وی از این که در برخی شهرستان های استان لرستان در این خصوص مشارکت های لازم انجام نمی شود ابراز ناراحتی کرد.

قنبریان در ادامه تصریح کرد: مشکل آسانسور ها تنها با مساکن مهر دست به گریبان نیست بلکه رد چنین بحرانی را در بیمارستان ها، دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و همچنین مراکز عمومی نیز می توان مشاهده کرد. وی با تأکید بر این که بیمارستان های شهر خرم آباد و دانشگاه لرستان نیز در خصوص آسانسور ها با مشکلات عدیدی همراه هستند افزود: متأسفانه به انتظارات ما در خصوص رسیدگی به این بحران و چنین مشکلاتی پاسخ داده نشده است.

ایشان در ادامه بار دیگر نام مساکن مهر را به میان کشیدند و عنوان کردند: وضعیت آسانسور های مساکن مهر نیز بحرانی و کاملا جدی است.

قنبریان آمار هایی در خصوص تعداد مساکن مهری که موفق به دریافت گواهی نامه ایمنی و کیفیت آسانسور شده اند ارائه نمود و اظهار داشت: تعداد ثبت شده ۲۷ درصد مساکن مهر را نشان می دهد که در سال جاری وضعیت بهتری را شاهد بوده ایم.

وی جزئی تر صحبت کرد و این طور گفت: از تمام مساکن مهر ساخته شده در سطح استان لرستان، ۲۰۷ مسکن دارای گواهی استاندارد ایمنی و کیفیت آسانسور هستند حال آن که ۳۷۱ مورد از این گواهی نامه بی نصیب مانده اند.

با این حساب به گفته قنبریان تعداد مساکن مهری که دارای گواهینامه استاندارد آسانسور می باشند از نصف هم کمتر است که نیاز به رسیدگی های جدی و به موقع را خبر می دهد. قنبریان در پایان عنوان کرد: در ازنا، دورود و همچنین کوهدشت هیچ اقدامی در راستای استاندارد سازی آسانسور ها صورت نگرفته و انتظار می رود هر چه سریع تر رسیدگی های بیشتری در این خصوص انجام گردد.

  • منبع خبر : شهر خبر