مصطفی سالاری، استاندار گیلان، همکاری همه جانبه تمام دستگاه ها برای شروع سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را ضروری خواند و این مشارکت را زمینه ساز شروع بی دغدغه تحصیل برای دانش آموزان، معلمان و خانواده ها اعلام کرد. مصطفی سالاری ضمن حضور در گردهمایی شورای آموزش پرورش استان گیلان در رشت که روز چهارشنبه هفته گذشته […]

مصطفی سالاری، استاندار گیلان، همکاری همه جانبه تمام دستگاه ها برای شروع سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را ضروری خواند و این مشارکت را زمینه ساز شروع بی دغدغه تحصیل برای دانش آموزان، معلمان و خانواده ها اعلام کرد.

مصطفی سالاری ضمن حضور در گردهمایی شورای آموزش پرورش استان گیلان در رشت که روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار گردید عنوان کرد: روز های پایانی شهریور برای آموزش و پرورش روز های مهم و پرکاری است و همه دستگاه ها برای بازگشایی مدارس باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

ایشان برگزاری نشست شورای آموزش و پرورش را طی این ماه در سطح شهرستان ها ضروری خواندند و ضمن این که اهمیت این جلسات را بار دیگر متذکر شدند، فراهم نمودن مقدمات لازم برای چنین جلسه هایی را از فرمانداران شهرستان ها مطالبه نمودند.

وی در خصوص ۸۱۸ ملک بلااستفاده در آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه نمود و این طور گفت: در برخورد با چنین املاکی باید از باب قانون وارد شد و تلاش کرد با کمک گرفتن از قانون، مدبرانه آینده بهتری ساخت و تصمیمات بهتری اتخاذ نمود.

ایشان در ادامه عدم موافقتشان با فروش این املاک بلااستفاده را اظهار کردند و افزودند: بهتر است اجازه داده شود از چنین املاکی در آموزش و پرورش استفاده گردد. وی با تأکید بر این که فروش هر ملکی را رد می کنم چرا که تجربه ثابت کرده این اقدام بیش از آن که سومند باشد زیان بار است اظهار داشت: چنانچه تأیید شود که این املاک تا دو یا سه دهه دیگر بلا استفاده خواهند ماند و در این بازه زمانی نیازی به آن ها احساس نخواهد شد می توان آن ها را فروخت.

وی عنوان کرد: در مکان هایی که به عنوان مسکن مهر برای اهداف آموزشی و تحصیلی احداث شده مشکلاتی به حیث زیرساختی و از نظر امکاناتی وجود دارد هرچند هزینه هایی طی سال های اخیر به این موضوع اختصاص داده شده است.

طبق آخرین گزارشات منتشر شده، ۳۲۹ هزار و ۴۲۰ دانش آموز از طریق سامانه برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در استان گیلان نام نویسی کرده اند.

  • منبع خبر : تی نیوز