سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، صدیف بدری، از وضعیت تسهیلات بانکی در حوزه مسکن انتقاد کرد و افزود: تسهیلات کم بهره ای که بتواند متقاضیان را امیدوار کند در حوزه مسکن وجود ندارد. ایشان آرام کردن بازار مسکن را نیازمند اقداماتی اساسی خواند و افزود: برای برقراری تعادل میان عرضه و تقاضای مسکن یک […]

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، صدیف بدری، از وضعیت تسهیلات بانکی در حوزه مسکن انتقاد کرد و افزود: تسهیلات کم بهره ای که بتواند متقاضیان را امیدوار کند در حوزه مسکن وجود ندارد.

ایشان آرام کردن بازار مسکن را نیازمند اقداماتی اساسی خواند و افزود: برای برقراری تعادل میان عرضه و تقاضای مسکن یک راه وجود دارد آن هم سرعت بخشیدن به ساخت و ساز و اختصاص نقدینگی به این حوزه است.

وی بازسازی و مقاوم سازی مناطق شهری توسط دولت را گامی مؤثر خواند و تصریح کرد: نیاز به اقداماتی مشابه و فعالیت های بیشتر کماکان احساس می شود.

بدری با تأکید بر این که پرداخت تسهیلات ارزان و کم بهره از سوی بانک ها کاملا ضروری است، از این که در حال حاضر چنین تسهیلاتی وجود ندارد ابراز ناراحتی کرد و تصریح کرد: تنها آن ها که در راستای احیای بافت های فرسوده اقدام می کنند موفق به اخذ تسهیلاتی با سود ۶ درصد می شوند.

وی ادامه داد: دریافت کنندگان این نوع تسهیلات درصد اندکی از متقاضیان و عموما افرادی که به حیث مالی مشکلات بیشتری دارند را شامل می شود، از این رو دولت باید اقدامات مؤثرتری را در نظر بگیرد.

بدری اختصاص تسهیلات بیشتر از سوی دولت را امری ضروری خواند و این طور ادامه داد: دولت تاکنون طرح های زیادی را در این راستا ارائه نموده که نتوانسته با توافق بانک مرکزی و بانک مسکن همراه باشد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ضمن تأکید بر این که متقاضیان مسکن به تسهیلات مناسب در راستای خرید یا احداث مسکن نیاز دارند اظهار داشت: در شرایط کنونی نرخ سود تسهیلات بانکی حداقل ۱۸ درصد است بنابراین استقبال سرد مردم و کاهش تعداد متقاضیان برای دریافت این نوع وام ها منطقی و قابل توجیه است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری تحلیلی تلکسیران