گزارشات اخیر از گران شدن سه تا چهار برابری مساکن مهر پردیس حکایت دارند که این اتفاق به نفع خریداران خواهد بود. زمانی که ساخت مساکن مهر بسیار کند پیش می رفت، مدیرعامل وقت شرکت عمران شهر های جدید، فرا رسیدن موجی از گرانی و افزایش قیمت واحد های مسکونی مهر را خبر داد. آن […]

گزارشات اخیر از گران شدن سه تا چهار برابری مساکن مهر پردیس حکایت دارند که این اتفاق به نفع خریداران خواهد بود.

زمانی که ساخت مساکن مهر بسیار کند پیش می رفت، مدیرعامل وقت شرکت عمران شهر های جدید، فرا رسیدن موجی از گرانی و افزایش قیمت واحد های مسکونی مهر را خبر داد. آن زمان اما کسی این صحبت را جدی نگرفت تا این که همزمان با به بهره برداری رسیدن ۲۵ هزار واحد مسکن مهر، نرخ ارز با یک افزایش نجومی همراه گردید و قیمت سه برابری مساکن مهر را رقم زد.

این روز ها اما تحقیقات میدانی بار دیگر از سه برابر شدن قیمت مساکن مهر در فاز های مختلف خبر می دهند. به عنوان نمونه می توان مساکن مهر فاز ۱۱ را مثال زد که در حال حاضر با قیمتی مابین ۱۷۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان معامله می شوند، این درحالی است که میزان پول پرداختی خریدار در آغاز پروژه ساخت ۲۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بوده که با احتساب ۴۰ میلیون وام ۲۰ ساله، به ۶۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می رسد.

در فاز ۸ نیز شرایط کاملا مشابه است، فردی که در ابتدا ۴۸ تا ۵۲ میلیون تومان جهت بالا بردن مساکن مهر پرداخت کرده و یک وام ۴۰ میلیون تومانی با دوره بازپرداخت ۲۰ ساله نیز اخذ نموده به عبارتی در مجموع ۸۸ تا ۹۲ میلیون تومان برای ساخت واحد مسکونی مهر واریز کرده است، اکنون خانه ای به ارزش ۲۰۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان در اختیار دارد که بیان کننده سود ارزشمندی است.

در فاز ۵ نیز همچون دیگر فاز ها شاهد افزایش قیمت واحد های مسکونی مهر بوده ایم. به رغم این که واگذاری مساکن این فاز به دلیل مشکلات زیربنایی و روبنایی با تأخیراتی همراه بود و نارضایتی صاحبان املاک را به دنبال داشت، اما افزایش قیمت بر خانه های این فاز نیز سایه افکنده و رسیدن به سودی بالا را نوید می دهد که جزئیات آن به شرح زیر می باشد:

مبلغ پرداختی صاحبان واحد های مسکونی مهر در فاز ۵ برای احداث خانه، معادل ۳۰ میلیون تومان بوده است، اگر وام ۴۰ میلیون تومانی که دوره بازپرداختش ۲۰ ساله می باشد را به این مبلغ اضافه کنیم کل مبلغ پرداختی را می توان معادل ۷۰ میلیون تومان در نظر گرفت. این درحالی است که در شرایط کنونی چنین خانه هایی با قیمت ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان به فروش می رسند که از یک سود ۸۰ تا ۱۱۰ میلیون تومانی حکایت دارند.

اشاره ای هم به قیمت فروش خانه در فاز ۹ داشته باشیم. مبلغ واریزی برای واحد های مسکونی مهر ۲۵ تا ۳۲ میلیون تومان بوده است که با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام ۲۰ ساله، مبلغ پرداختی به ۶۵ تا ۷۲ میلیون تومان تغییر پیدا می کند. این درحالی است که همین واحد های مسکونی مهر در حال حاضر به مبلغ ۱۴۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می شوند که نویدبخش یک سود ۷۵ تا ۹۸ میلیون تومانی می باشند.

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز