به گفته احمد دیرستانی، مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم، جوانان مقیم شهر سوزا و روستای تولای قشم صاحب ۱۰۸ قطعه زمین شدند. وی جزئی تر مسئله را تشریح کرد و اذعان نمود: ۷۸ قطعه زمینی که از سمت شورای اسلامی شهر سوزا به جوانان این شهر واگذار شده مساحتی معادل ۲۰۰ تا […]

به گفته احمد دیرستانی، مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم، جوانان مقیم شهر سوزا و روستای تولای قشم صاحب ۱۰۸ قطعه زمین شدند.

وی جزئی تر مسئله را تشریح کرد و اذعان نمود: ۷۸ قطعه زمینی که از سمت شورای اسلامی شهر سوزا به جوانان این شهر واگذار شده مساحتی معادل ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر دارند و هر متر مربع از آن ها به قیمت ۳۵۰ هزار ریال خرید و فروش می شود.

وی افزود: هدف مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از این اقدام تقویت کانون خانواده بوده است و برای تحقق به آن جوانان فاقد مسکن در شهر سوزا و روستای تولای قشم را صاحب خانه کرده است. دیرستانی این طور ادامه داد: در شهر سوزا زمین های مذکور به ازای اخذ ۳۰ درصد قیمت به شکل نقد و ۷۰ درصد قیمت به صورت اقساط در اختیار جوانان بدون مسکن قرار گرفته اند.

تعداد قطعات زمین واگذار شده به جوانان روستای تولای قشم نیز ۳۰ قطعه بوده که به حیث مساحتی معادل قطعات واگذار شده به جوانان شهر سوزا اعلام شده است ضمن این که کاربری چنین زمین هایی مسکونی ثبت گردیده است.

قیمت هر متر مربع از زمین های واگذار شده به جوانان فاقد مسکن روستای تولا که در فاصله ۵ کیلومتری قشم واقع شده، یک میلیون و دویست هزار ریال می باشد. به گفته احمد دیرستانی، این واحد ها به افرادی که شورای اسلامی روستای تولا معرفی کرده است واگذار خواهند شد.

دیرستانی در ادامه صحبت هایش از ادامه این روند خبر داد و افزود: واگذاری قطعه زمین به جوانانی که فاقد مسکن هستند در دیگر بخش های جزیره همچون شهر درگهان و روستا های قشم نیز ادامه خواهد داشت. وی اجرای این برنامه ها را با مشارکت و همکاری شورای اسلامی شهر ها و روستا های نام برده عملی دانست.

دیرستانی در ادامه توضیحاتی هم در خصوص نحوه ساخت این زمین ها ارائه نمود و تصریح کرد: افرادی که موفق به أخذ چنین زمین هایی شده اند با دریافت پروانه ساختمانی از معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم، می توانند واحد هایی طبق استاندارد های وضع شده احداث کنند.

لازم به توضیح است که جزیره قشم دارای وسعتی به اندازه ۱۵۰۰ کیلومتر مربع می باشد و با ۶۷ روستا و سه شهر قشم، سوزا و همچنین درگهان به عنوان جزیره ای زیبا در جنوب ایران خودنمایی می کند.

  • منبع خبر : تی نیوز