ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل بانک مسکن، ضمن تشریح دقیق نحوه تجهیز منابع بانک مسکن اذعان نمود: تجهیز منابع بانک مسکن ۱۱۱ هزار میلیارد ریال بوده است که از این مقدار، محل تأمین ۹۰ هزار میلیارد ریال از وصول مطالبات بوده است. انارکی مقدار اعتبار به دست آمده از محل وصول مطالبات را بیش از ۲۰ […]

ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل بانک مسکن، ضمن تشریح دقیق نحوه تجهیز منابع بانک مسکن اذعان نمود: تجهیز منابع بانک مسکن ۱۱۱ هزار میلیارد ریال بوده است که از این مقدار، محل تأمین ۹۰ هزار میلیارد ریال از وصول مطالبات بوده است.

انارکی مقدار اعتبار به دست آمده از محل وصول مطالبات را بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام نمود.

وی با اشاره به جدی گرفتن انضباط مالی در امور بانک مسکن از کاهش قیمت تمام شده تجهیز منابع مالی در این بانک به نسبت سال گذشته خبر داد.

انارکی کاهش قیمت تمام شده تجهیز منابع مالی را با جزئیات بیشتری تشریح کرد و این طور گفت: این مقدار در ۵ ماه ابتدایی سال جاری معادل ۱۷٫۹ درصد ثبت شده است که نسبت به ۱۸٫۲ درصدی که در اسفندماه سال ۹۶ گزارش شده، روندی کاهشی را نشان می دهد. وی اذعان نمود: تلاش می کنیم این سیر نزولی کماکان ادامه داشته باشد.

انارکی در ادامه صحبت هایش از کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن از طریق اوراق حق تقدم خبر داد و تصریح کرد: این مقدار در حال حاضر ۱۶ درصد می باشد درحالی که در گذشته ۱۷٫۵ درصد بوده است. به گفته انارکی نرخ سود وام پس انداز مسکن یکم در بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری نیز روندی مشابه داشته و با یک سیر نزولی به ۶ و ۸ درصد تغییر پیدا کرده است.

انارکی از دیگر اقدامات بانک مسکن به افزایش مدت بازپرداخت اقساط وام مسکن اشاره نمود و تصریح کرد: بانک مسکن علاوه بر این که نرخ سود را کاهش داده است به این امید که شرایط برای متقاضیان بهبود یابد، مدت بازپرداخت اقساط را نیز به ۱۵ سال افزایش داده که گام ارزشمندی به حساب می آید.

انارکی با اشاره به این که تعداد شعب بانک مسکن در کشور به ۱۲۰۰ شعبه می رسد افزود: به واسطه پرداخت تسهیلات خرید مسکن از سوی این بانک در سال گذشته، دریافت کنندگان وام موفق به خرید ۲۰۰ هزار مسکن شده اند.

  • منبع خبر : شهر خبر