سید هادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به پیشنهاد مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس مبنی بر افزایش دو برابری تسهیلات خرید مسکن، اذعان نمود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزایش سقف این تسهیلات را در تهران و شهرستان ها تا ۳۰۰ و ۱۵۰ میلیون تومان خواستار شده اند. بهادری اظهار داشت: […]

سید هادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به پیشنهاد مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس مبنی بر افزایش دو برابری تسهیلات خرید مسکن، اذعان نمود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزایش سقف این تسهیلات را در تهران و شهرستان ها تا ۳۰۰ و ۱۵۰ میلیون تومان خواستار شده اند.

بهادری اظهار داشت: افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن به تنهایی مشکلات را حل نمی کند و مدت بازپرداخت وام نیز لازمه توجه ای اساسی است. وی افزود: مدت زمان بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن که در حال حاضر ۱۲ سال است می بایست به ۲۰ تا ۹۰ سال تغییر پیدا کند به این امید که شرایط برای دریافت کنندگان وام بهبود یابد و استقبال زوجین و جوانان را به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، محدود کردن شرایط أخذ وام مسکن را کاری اشتباه خواند و افزود: در این صورت جوانان از دریافت وام اجتناب می کنند و تمایلی از خود نشان نمی دهند.

وی توضیحاتی درخصوص اصلاحات قوانین مرتبط با اخذ تسهیلات خرید مسکن ارائه نمود و این طور گفت: سن بنا یکی از فاکتور هایی است که با اعمال محدودیت هایی در حوزه دریافت تسهیلات مسکن همراه می باشد، به عنوان نمونه برای خرید بنا های بالای ۱۵ سال تسهیلاتی پرداخت نمی گردد که همین امر انتقاد هایی را از سوی وزارت راه و شهرسازی به دنبال داشته است. بهادری در ادامه سن مناسب برای پرداخت تسهیلات خرید مسکن را ۲۰ تا ۵۰ سال اعلام کرد و افزود: البته مواری از قبیل میزان فرسودگی بنا نیز نیازمند بررسی های دقیقی است. وی از گران بودن قیمت هر برگه اوراق مسکن نیز انتقاد نمود و گفت: برای خرید ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن از طریق اوراق حق تقدم نیاز به پرداخت ۱۵ میلیون تومان هزینه می باشد که مبلغی گران است.

بهادری در پایان صحبت هایش اذعان نمود: تسهیلات خرید مسکن از طریق اوراق حق تقدم باید به نحوی باشد که دریافت کننده با این وام بتواند ۵۰ تا ۷۰ درصد ارزش کلی واحد مسکونی مدنظر را تأمین نماید.

  • منبع خبر : شهر خبر