طبق گزارشات منتشر شده هر متر مربع از واحد های مسکونی کوچک متراژ در مقایسه با واحد های مسکونی بزرگ متراژی که دارای موقعیتی یکسان هستند، بسیار گران تر به فروش می رسند. قیمت فروش این آپارتمان های کوچک متراژ که به آپارتمان هایی با مساحتی کمتر از ۶۰ متر اطلاق می شوند چنان غافلگیرکننده […]

طبق گزارشات منتشر شده هر متر مربع از واحد های مسکونی کوچک متراژ در مقایسه با واحد های مسکونی بزرگ متراژی که دارای موقعیتی یکسان هستند، بسیار گران تر به فروش می رسند. قیمت فروش این آپارتمان های کوچک متراژ که به آپارتمان هایی با مساحتی کمتر از ۶۰ متر اطلاق می شوند چنان غافلگیرکننده بوده است که وضعیت آن ها را کاملا بحرانی گزارش نموده اند.

با مروری بر قیمت های اعلام شده برای فروش آپارتمان های کوچک متراژ و بزرگ متراژ طی روز ها و ماه های اخیر کاملا مشهود است که این تفاوت قیمت همیشه وجود داشته است اما آن چه نگاه ها را به سمت این مسئله معطوف ساخته و تعجب همگان را برانگیخته است جهش بی سابقه قیمت واحد های مسکونی کوچک متراژ بوده است. به عقیده برخی ها آنچه به این گرانی دامن زده، افزایش تقاضا برای واحد های مسکونی کوچک متراژ می باشد به گونه ای که بیشتر خانه اولی ها و آن هایی که در پی خرید مسکن هستند، آپارتمان های کوچک متراژ را برای خرید انتخاب می کنند.

طبق آمار منتشر شده در روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه، قیمت های گزارش شده برای فروش واحد های مسکونی کوچک متراژ بسیار گران بوده است به گونه ای که بازار خانه های کوچک متراژ را در وضعیت قرمز اعلام کرده اند. استفاده از لفظ وضعیت قرمز برای گزارش قیمت فروش واحد های کوچک متراژ بدین معناست که قیمت های لحاظ شده بسیار گران تر از ارزش واقعی آن هاست و می توان چنین قیمت هایی را کاملا غیر واقعی خواند.

برخی سایت ها نیز طی روز های اخیر قیمت آپارتمان های کوچک متراژ را با رنگ قرمز مشخص کردند که خود گواهی بر وضعیت این دست از آپارتمان ها و قیمت گذاری غیرمعقولشان می باشد. در این میان آپارتمان هایی که عمر بنای ثبت شده برای آن ها بیش از ۱۵ سال بوده و توأمان کوچک متراژ هم هستند از این قیمت ها تبعیت نمی کنند و با قیمتی مناسب تر به فروش می رسند که دلیلش کاملا واضح است! در واقع با توجه به این که تسهیلات خرید مسکن از طریق صندوق پس انداز، شامل ساختمان هایی با بیش از ۱۵ سال سن نمی شود و خانه اولی ها از خرید این چنین واحد های مسکونی محرومند، فروشندگان قیمت گذاری های نجومی بر این ساختمان ها را کنار گذاشته اند و آن ها را با قیمت های واقعی به فروش می رسانند.

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز