هادی بهادری به عنوان عضو کمیسیون عمران مجلس، اظهار داشت: پیشنهادی مبنی بر افزایش سقف وام مسکن تا ۳۰۰ میلیون را مطرح نموده ایم و تغییر مدت بازپرداخت وام به ۳۰ سال را خواستار شده ایم. بهادری با تأکید بر این که افزایش سقف وام خرید مسکن در مرحله پیشنهادی قرار دارد و هنوز با […]

هادی بهادری به عنوان عضو کمیسیون عمران مجلس، اظهار داشت: پیشنهادی مبنی بر افزایش سقف وام مسکن تا ۳۰۰ میلیون را مطرح نموده ایم و تغییر مدت بازپرداخت وام به ۳۰ سال را خواستار شده ایم.

بهادری با تأکید بر این که افزایش سقف وام خرید مسکن در مرحله پیشنهادی قرار دارد و هنوز با آن موافقت نشده اذعان نمود: درخواست افزایش وام تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان و طولانی کردن زمان بازپرداخت تا ۳۰ سال را پیشنهاد داده ایم.

بهادری ضمن اشاره به این که خرید مسکن با وجود گرانی های کنونی دشوار است افزود: با اتکا به تسهیلاتی که اکنون از سوی بانک مسکن در اختیار متقاضیان قرار می گیرد صاحب خانه شدن ممکن نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که دلیل مطرح نمودن چنین پیشنهادی، گرانی ها و جهش قیمت مسکن بوده است اظهار داشت: امید است با اجرای این طرح بازار مسکن تغییر کند و به ثبات و تعادل برسد.

با افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن، سوداگران میدان را ترک خواهند کرد

بهادری در ادامه صحبت هایش این طور گفت: چنانچه با این طرح موافقت شود و میزان بازپرداخت وام مسکن تا ۳۰ سال افزایش یابد آن گاه سفته بازان و سوداگران دستشان از بازار مسکن کوتاه خواهد شد چرا که خریداران واقعی تنها کسانی هستند که می توانند از چنین تسهیلاتی استفاده کنند. وی تأکید کرد با نهایی شدن این طرح، اجازه اخذ این تسهیلات تنها در اختیار متقاضیان واقعی قرار خواهد گرفت که عرصه را بر سوداگران تنگ می سازد.

وی از بهبود اوضاع خبر داد و افزود: شرایط کنونی مانا نیست و امید داریم در روز های آتی شاهد ثبات در بازار مسکن و بهبود شرایط باشیم.

بهادری از متعادل ساختن عرضه و تقاضا در بازار مسکن سخن گفت و اظهار داشت: برنامه ریزی هایی در دست انجام است به این امید که بتوان به رکود بازار مسکن پایان داد و شرایط را در آینده ای نزدیک بهبود بخشید.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان اشاره ای به بافت های ناکارآمد و فرسوده داشت و گفت: دولت نگاهش را به این نوع بافت ها معطوف خواهد ساخت و به سرمایه گذاری در این قسمت خواهد پرداخت. به عقیده بهادری توجه به بافت های فرسوده و مقاوم سازی آن ها یکی از بهترین شیوه هایی است که می تواند از اتلاف سرمایه جلوگیری کند و بهبود شرایط را تسریع ببخشد.

  • منبع خبر : افلاک نیوز