سید رحمت الله اکرمی به عنوان سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور، ضمن اشاره به این که مقام معظم رهبری در راستای ضرورت واگذاری اموال مازاد بانک بار ها تأکید کرده اند افزود: این امر به پیشبرد اهداف دولت و وزارت های کشور کمک می کند از این رو توجه بدان از الزامات است […]

سید رحمت الله اکرمی به عنوان سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور، ضمن اشاره به این که مقام معظم رهبری در راستای ضرورت واگذاری اموال مازاد بانک بار ها تأکید کرده اند افزود: این امر به پیشبرد اهداف دولت و وزارت های کشور کمک می کند از این رو توجه بدان از الزامات است و بانک ها باید توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند.

وی پس ازحضور در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سپه بار دیگر تأکید کرد: حضرت آیت الله خامنه ای بار ها بنگاه داری بانک ها را کاری اشتباه خوانده اند و ضرورت کنار گذاشتن این نوع فعالیت ها را یادآور شده اند. اکرمی اظهار داشت: واگذاری اموال مازاد بانک ها در حال حاضر مسئله ای جدی است و نیاز است بانک ها به میدان بیایند و در این راستا تلاش کنند. وی تصریح کرد: فروش این سرمایه های مازاد باید به گونه ای انجام شود که بانک ها متحمل ضرر نگردند.

ایشان در ادامه این طور گفتند: علاوه بر مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری نیز در خصوص فروش سرمایه های مازاد بانک، به کرات صحبت کرده اند و وجود تعداد زیاد شعب بانکی را امری اشتباه خوانده اند. اکرمی اذعان نمود: به گفته رئیس جمهور ادغام شعب بانکی با این هدف که شعبه های غیرضروری تعطیل گردند و کنار بروند از الزامات است هر چند به عقیده اکرمی این کار در شهر های کوچک ممکن است با ملاحظات و محدودیت هایی همراه باشد با این حال نتیجه نهایی ارزشمند خواهد بود.

سید رحمت الله اکرمی در ادامه پیرامون آزاد کردن ذخایر قانونی بانک ها صحبت کردند و افزودند: این اقدام نیز از دیگر موارد مورد تأکید ریاست جمهوری و البته وزارت اقتصاد و دارایی است که می بایست جدی تر بدان رسیدگی شود.

ایشان این طور ادامه دادند: احترام و توجه به ارباب رجوع باید در اولویت باشد و تمام بانک ها نیاز است احترام به مردم و پاسخگویی به آن ها را در صدر بگذارند.

وی با تأکید بر این که احترام به ارباب رجوع، ضرورتی است که در دین نیز بدان اشاره شده افزود: تمام سازمان های اداری کشور می بایست به این امر توجه نمایند. اکرمی ادامه داد:  بانک ها لازم است ارائه خدمات شایسته و رسیدگی به امور مردم را از مهم ترین اولویت هایشان بدانند، ضمن این که وجود نظارت های دقیق بر چنین اموری کاملا الزامی است.

از دیگر برنامه های مورد تأکید سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی، توجه به مفهوم Core Banking بود. اکرمی توجه به این مسئله از سوی نظام بانکی کشور را خواستار شد.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به این که بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی شناخته می شود اظهار داشت: این بانک در حوزه های مختلف، فعالیت های مهمی را اجرایی نموده است. به گفته اکرمی اقدامات این بانک در حوزه هایی همچون نیرو های مسلح، پیاده سازی سیاست های تدوین شده در خصوص محقق سازی اقتصاد مقاومتی و قسمت های زیربنایی، ستودنی و قابل تحسین بوده است. ایشان نام طرح “مهار آب های مرزی” که به عنوان یکی از طرح های ملی و گسترده کشور شناخته می شود را به میان کشیدند و این طور گفتند: این طرح مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری بوده و بانک سپه در راستای تأمین بخش قابل توجهی از بودجه آن، تلاش های مضاعفی انجام داده است. به گفته اکرمی تأمین بودجه این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به دستور مقام معظم رهبری نیز صورت گرفته است.

  • منبع خبر : تی نیوز