بانک مرکزی در گزارشی رسمی میزان رشد قیمت مسکن در شهریور ماه سال جاری را به نسبت مرداد ماه در پایتخت ۹٫۴ درصد اعلام کرده است. به گزارش این بانک، جهش قیمت مسکن به نسبت شهریور ماه سال گذشته در تهران ۷۴٫۱ درصد بوده است. گزارشات از کاهش تعداد واحد های معامله شده در تهران […]

بانک مرکزی در گزارشی رسمی میزان رشد قیمت مسکن در شهریور ماه سال جاری را به نسبت مرداد ماه در پایتخت ۹٫۴ درصد اعلام کرده است. به گزارش این بانک، جهش قیمت مسکن به نسبت شهریور ماه سال گذشته در تهران ۷۴٫۱ درصد بوده است.

گزارشات از کاهش تعداد واحد های معامله شده در تهران طی شهریور ماه سال جاری حکایت دارد به گونه ای که تعداد معاملات صورت گرفته در شهریور به نسبت مرداد ۱۳٫۹ درصد کاهش را تجربه کرده است و در مقایسه با شهریور سال گذشته با افت ۳۳٫۵ درصدی همراه بوده است. حجم معاملات در شهریور ماه امسال ۱۰٫۳ هزار واحد گزارش شده است.

در تهران قیمت فروش ثبت شده به ازای یک متر مربع از واحد مسکونی، ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است که میزان رشد آن به نسبت مرداد ماه امسال و شهریور ماه سال پیش به ترتیب ۹٫۴ درصد و ۷۴٫۱ درصد اعلام شده است.

این آمار ها بر اساس آن چه در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات به ثبت رسیده توسط اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی گردآوری شده است.

با استناد به ارقام گزارش شده جهش قیمت مسکن درحالی روندی صعودی در پیش گرفته که حجم معاملات مسکن پیوسته در حال کاهش است.

نرخ اجاره بها نیز در شهریور ماه امسال با رشد همراه بوده و از بازار معامله مسکن جا نمانده است. رشد اجاره بها نه تنها در تهران بلکه در دیگر شهر های ایران نیز به خوبی مشهود است که بر اساس گزارشات رسمی منتشر شده کاملا تأیید می شود. به روایت بانک مرکزی، رشد قیمت مسکن در تهران به نسبت شهریور ماه سال ۹۶ رشد ۱۴٫۶ درصدی را تجربه کرده است حال آن که در دیگر شهر ها رشد نرخ اجاره بها معادل ۱۲٫۴ درصد بوده است.

  • منبع خبر : اس ان ان نیوز