مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از افزایش درآمد واریزی به حساب خزانه این استان خبر داد و اظهار داشت: در نیمه نخست سال ۹۷ میزان درآمد واریزی به خزانه استان کرمان از سوی اداره کل اسناد و املاک این استان رشد ۱۲۸ درصدی را تجربه کرده است. به گفته رضا طالبی زاده میزان […]

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از افزایش درآمد واریزی به حساب خزانه این استان خبر داد و اظهار داشت: در نیمه نخست سال ۹۷ میزان درآمد واریزی به خزانه استان کرمان از سوی اداره کل اسناد و املاک این استان رشد ۱۲۸ درصدی را تجربه کرده است.

به گفته رضا طالبی زاده میزان درآمد واریز شده از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان به خزانه این استان در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۷، معادل ۱۱۱ میلیارد و ۸۳ میلیون ریال بوده است که از رشدی ۱۲۸ درصدی حکایت دارد. وی افزود: مبلغ ثبت شده برای نیمه نخست سال ۹۶ معادل ۴۸ میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال بوده که ادعای ما مبنی بر رشد ۱۲۸ درصدی را به خوبی ثابت می کند.

وی بار دیگر تأکید کرد میزان درآمد واریزی از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در ۶ ماه ابتدای سال جاری به نسبت همین برهه در سال گذشته شاهد رشدی ۱۲۸ درصدی بوده که رقم بسیار بالایی است.

وی در ادامه توضیحاتش را جزئی تر ارائه نمود و میزان درآمد واریزی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان به خزانه در هر روز را معادل ۷۴۰ میلیون و ۵۵۶ هزار ریال اعلام کرد.

ایشان در ادامه در خصوص بودجه ای که می بایست در اختیار اداره ثبت اسناد و املاک قرار بگیرد سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به آن چه ماده ۱۷ و ۱۹ قانون کاداستر صراحتا بدان اشاره می کنند درآمدی که در نتیجه اجرای برخی قوانین همچون تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای، پیگیری استعلامات ثبتی، معاملات، انتقالات، تفکیک، افزار و … حاصل می شود می بایست در راستای تأمین هزینه های مربوط به انجام چنین اموری با ایجاد ردیفی خاص در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار بگیرد. وی افزود اگر چنین نباشد این سازمان نخواهد توانست آن چه توسط قانون کاداستر بدان محول شده را در بازه ای ۵ ساله به پایان برساند.

  • منبع خبر : تی نیوز