عبدالکریم گراوند به عنوان استاندار بوشهر در خصوص مهم ترین فاکتور های اثرگذار بر تسهیل ازدواج جوانان سخن گفت و تصریح کرد: آن چه مسیر ازدواج را برای جوانان هموار می سازد و سبب می شود یک جوان بتواند به ازدواج فکر کند بی تردید در اختیار داشتن شغل و مسکن است. وی توجه به […]

عبدالکریم گراوند به عنوان استاندار بوشهر در خصوص مهم ترین فاکتور های اثرگذار بر تسهیل ازدواج جوانان سخن گفت و تصریح کرد: آن چه مسیر ازدواج را برای جوانان هموار می سازد و سبب می شود یک جوان بتواند به ازدواج فکر کند بی تردید در اختیار داشتن شغل و مسکن است. وی توجه به این دو مسئله توسط مدیران ذیربط را ضرورتی اساسی خواند و رسیدگی به این موضوع را از مسئولان خواستار شد.

گراوند پس از حضور در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: یکی از برنامه های در دست اجرا، ساخت مسکن برای افراد کم بضاعت است. وی از ساخت هزار واحد مسکونی خبر داد و اذعان نمود: این طرح در نیمه دوم مهر به مرحله اجرا خواهد رسید. به گفته وی رئیس کمیته امداد امام خمینی از حاضران مراحل آغازین این طرح خواهد بود.

ایشان به اعتبار مورد نیاز جهت عملی ساختن این طرح اشاره کردند و گفتند: استان بوشهر تأمین ۵۰ درصد از هزینه مورد نیاز را متقبل شده که این هزینه در حال حاضر آماده و قابل استفاده است.

استاندار بوشهر بار دیگر تأکید کرد مسکن یکی از اصلی ترین نیاز های افراد جوان است و تصریح نمود: جوانان مهم ترین قشر جامعه هستند که باید روی آن ها سرمایه گذاری کرد و مسیر را برایشان هموار ساخت.

وی ضمن تأکید بر این که ایجاد اشتغال برای افراد جوان مسئله ای مهم و ضرورتی اساسی است اذعان نمود: مدیران ذیربط باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند و تمام تلاششان را در راستای تأمین شغل برای آنان که تحصیلاتشان را به پایان رسانده اند به کار گیرند.

استاندار بوشهر ضمن اشاره به این که دولت موظف است حمایت های لازم را در این خصوص انجام دهد و زمینه های مورد نیاز را برای ایجاد شغل فراهم سازد افزود: با این حال نمی توان گفت تلاش در این حوزه تنها محدود به دولت است و پیشبرد این هدف مشارکت بخش های دیگر را هم می طلبد.

ایشان در ادامه نام کارآفرینان را به میان آوردند و این طور گفتند: افراد شایسته و توانمند می توانند به سهم خویش در این راستا گام بردارند و با ایجاد شرکت های بزرگ و مراکز تولیدی، شرایط را برای ایجاد اشتغال فراهم سازند.

استاندار بوشهر از نقش بانک ها سخن گفت و افزود: بهتر است بانک ها نیز به میدان بیایند و زمینه های لازم برای فعالیت های ارزشمند تولیدکنندگان را فراهم سازند.

وی بار دیگر به مسئله ازدواج بازگشت و اذعان نمود: چنانچه بانک ها تسهیلات مناسبی در اختیار جوانان قرار دهند، ازدواج را برای آن ها ساده تر کرده اند. گراوند اظهار داشت: بهتر است تسهیلات با سرعت بیشتر و آن زمان که جوانان بدان نیاز دارند به دستشان برسد. وی ارائه گزارشات به موقع از سوی بانک ها به دبیرخانه ستاد را امری مهم خواند و گفت: با این کار ستاد می تواند فعالیت بانک ها را در خصوص میزان وام پرداختی در بخش مسکن دقیق تر رصد کند.

به گفته گراوند با حذف محدودیت ها و سرعت بخشیدن به فرآیند پرداخت وام، شرایط ازدواج برای جوانان بهتر خواهد شد.

  • منبع خبر : برنا نیوز