نایب رئیس اتحادیه املاک تهران ضمن اشاره به این که یکی از راهکار های موجود جهت بهبود شرایط اوضاع مسکن در نظر گرفتن تسهیلات مناسب است تصریح کرد: چنانچه بانک ها وام مسکن برای متقاضیان در نظر بگیرند، مردم راحت تر می توانند به سراغ مسکن بیایند که همین امر رونق را به بازار مسکن […]

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران ضمن اشاره به این که یکی از راهکار های موجود جهت بهبود شرایط اوضاع مسکن در نظر گرفتن تسهیلات مناسب است تصریح کرد: چنانچه بانک ها وام مسکن برای متقاضیان در نظر بگیرند، مردم راحت تر می توانند به سراغ مسکن بیایند که همین امر رونق را به بازار مسکن بر می گرداند و شرایط را بهبود می بخشد. وی تأکید کرد تنها زمانی مردم از این نوع تسهیلات استقبال می کنند که بهره پایینی داشته باشند و بازپرداخت اقساطشان در بازه های طولانی امکان پذیر باشد.

وی در ادامه این طور گفت: این که اخذ مالیات از منازل خالی می تواند بازار مسکن را بهبود دهد تصوری کاملا اشتباه است. حسام عقبائی تصریح کرد: این طرح نمی تواند تأثیر محسوسی بر قیمت مسکن و این بازار بگذارد. به گفته عقبائی دولت برای مدیریت بازار مسکن می بایست روش های مناسب تری را در پیش بگیرد و به راهکار های بهتری دست بزند.

عقبائی در ادامه از اعداد و ارقام کمک گرفت و تصریح کرد: در حال حاضر تعداد منازل خالی موجود در سراسر کشور به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد می رسد. وی افزود: با توجه به گزارشات ارائه شده تعداد ازدواج در کشور سالانه به یک میلیون می رسد بنابراین بدیهی است که کشور در یکسال حداقل به یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد. وی در ادامه این طور گفت: تعداد خانه های خالی موجود در تهران ۶۵۰ هزار واحد برآورد شده اند که متاسفانه بیش از نصف آن ها غیر قابل استفاده و بدون امکاناتی همچون آب و برق هستند. عقبائی اظهار داشت: از این تعداد ۴۵۰ هزار واحد در حاشیه تهران ساخته شده اند که از امکاناتی چون آب و برق بی بهره اند ضمن این که مسیر منتهی به آن ها درست و مناسب نیست.

عقبائی ضمن اشاره به این که واحد هایی که تحت نام واحد های خالی در تهران شناخته می شوند آنقدر لوکس و گرانند که بسیاری از متقاضیان توانایی خریدشان را ندارند افزود: بنابراین عرضه این واحد ها به بازار مسکن، راه به جایی نمی برد و خریداران از آن ها استقبالی نخواهند کرد.

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در ادامه در خصوص راه های موجود جهت بهبود اوضاع مسکن صحبت کرد و اظهار داشت: چنانچه بتوانیم تولید مسکن را افزایش دهیم، تسهیلات بیشتری به این حوزه اختصاص دهیم و راهکار هایی جهت کاهش قیمت تمام شده مسکن ارائه نماییم، بهبود اوضاع مسکن را در آینده شاهد خواهیم بود. وی افزود: از جمله روش هایی که به خروج مسکن از رکود ختم می شوند ارائه مسکن های استیجاری و ارائه تسهیلات مناسب است.

عقبائی از بومی سازی کردن تسهیلات صحبت کرد و اظهار داشت: بانک ها می بایست در شهر های مختلف با توجه به قیمت مسکن در آن شهر به ارائه تسهیلات بپردازند. وی بار دیگر تأکید کرد تنها در این صورت است که می توان قدرت خرید افراد در سراسر کشور را تقویت نمود، رونق را به بازار مسکن بازگرداند و آن را از رکود خارج ساخت.

  • منبع خبر : تی نیوز