مصطفی قلی خسروی به عنوان رئیس اتحادیه املاک تهران، ضمن اشاره به این که قیمت مسکن تحت تأثیر قیمت ارز است اظهار داشت: از اواخر هفته گذشته شاهد افت قیمت ارز بوده ایم که این اتفاق بر قیمت مسکن بی اثر نبوده و کاهش قیمت واحد های مسکونی در برخی قسمت ها را به همراه […]

مصطفی قلی خسروی به عنوان رئیس اتحادیه املاک تهران، ضمن اشاره به این که قیمت مسکن تحت تأثیر قیمت ارز است اظهار داشت: از اواخر هفته گذشته شاهد افت قیمت ارز بوده ایم که این اتفاق بر قیمت مسکن بی اثر نبوده و کاهش قیمت واحد های مسکونی در برخی قسمت ها را به همراه داشته است.

قلی خسروی این طور صحبت هایش را ادامه داد: چنانچه کاهش قیمت ارز کماکان ادامه داشته باشد، آن گاه می توان انتظار داشت سوداگران رفته رفته این بازار را ترک کنند و قیمت مسکن در بسیاری از مناطق با افت چشمگیر همراه گردد.

وی از برنامه های در دست اجرای کمیسیون عمران مجلس خبر داد و اذعان نمود: این کمیسیون در نظر دارد با ارائه بسته های تشویقی به سازندگان و تولید کنندگان مسکن، این بخش ها را رونق دهد و گردونه بازار مسکن را در قسمت عرضه به گردش در آورد. قلی خسروی یکی از این بسته ها را با نام بسته های معافیاتی معرفی نمود و اظهار داشت: در صورت در نظر گرفتن این بسته ها، تولید کنندگان راغب به ساخت واحد های مسکونی خواهند شد.

وی بار دیگر تأکید کرد: اتفاقات روز های اخیر مبنی بر ارزان شدن ارز، سبب شده برخی دلالان با بازار مسکن خدافظی کنند و کاهش قیمت مسکن در برخی مناطق نمود یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ضمن اشاره به این که بسیاری از مشاغل وابسته به بازار مسکن هستند اظهار داشت: اگر دولت ساخت و ساز مسکن را رونق ببخشد، آنگاه بازار مسکن و ۱۷۴ شغلی که بدان وابسته اند رونق را تجربه خواهند کرد.

وی ضمن اشاره به این که اتفاقات اقتصادی و سیاسی های اخیر سبب شده بازار مسکن روند رو به بهبودی را تجربه کند، خاطر نشان کرد: بازار مسکن نهایت رشد قیمت را تجربه کرده و قیمت مسکن از این گران تر نخواهد شد.

  • منبع خبر : افکار نیوز