خداکرم کولیوند، مدیرکل مسکن و امور گلزار های بنیاد شهید از تصویب طرح پرداخت تسهیلات به ایثارگران خبر داد و اظهار داشت: این طرح پس از این که در کمیسیون های ذی ربط مجلس به بحث گذاشته شد، به دست هیئت دولت رسید و نهایتا تصویب شد. ایشان در ادامه جزئیات این مصوبه را شفاف […]

خداکرم کولیوند، مدیرکل مسکن و امور گلزار های بنیاد شهید از تصویب طرح پرداخت تسهیلات به ایثارگران خبر داد و اظهار داشت: این طرح پس از این که در کمیسیون های ذی ربط مجلس به بحث گذاشته شد، به دست هیئت دولت رسید و نهایتا تصویب شد.

ایشان در ادامه جزئیات این مصوبه را شفاف تر تشریح کردند و اذعان نمودند: سقف تسهیلات پرداختی به ایثارگران چنانچه دارای واحد مسکونی در شهر های بالای ۱ میلیون نفر جمعیت باشند معادل ۱ میلیون تومان خواهد بود حال آن که در مرکز استان ها و در دیگر شهر ها رقم مذکور به ۷۷ میلیون تومان و ۶۶ میلیون تومان تغییر پیدا خواهد کرد. کولیوند ادامه داد: به ازای واحد های مسکونی واقع در روستا ها، تسهیلات پرداختی به ۳۸ میلیون تومان می رسد.

ایشان در خصوص مقدار وام پرداختی در شهر های جدید نیز صحبت کردند و اذعان نمودند: مقدار تسهیلات در شهر های جدید برحسب سقف تسهیلات تعیین شده برای آن استان مشخص می شود ضمن این که نرخ تسهیلات مزبور و مدت بازپرداخت آن به ترتیب ۴ درصد و ۲۰ ساله گزارش شده که این ارقام بی توجه به نوساز بودن مسکن و رعایت الگوی مصرف تعیین شده اند.

کولیوند ادامه داد: همزمان با موافقت هیئت دولت با این طرح و تصویب آن، این مصوبه به دست بانک مرکزی رسیده و پس از بررسی ها و بعد از آن که به تأیید شورای پول و اعتبار رسید، بانک مرکزی سهمیه هر کدام از بانک های عامل را مشخص خواهد کرد. سهمیه بانک های عامل به اطلاع خود بانک ها و بنیاد شهید خواهد رسید.

کولیوند صحبت هایش را این طور ادامه داد: سهمیه هر کدام از استان ها توسط بنیاد شهید مشخص می شود در واقع این بنیاد شهید است که با بررسی های دقیق به دنبال تعیین سهمیه هر کدام از استان ها می باشد تا بر اساس آن بانک های عامل بتوانند به شیوه مناسب تری اقداماتشان را اجرایی کنند.

وی تصریح کرد: همه جانبازان و آزادگان مشمول این طرح می شوند، و بر اساس این که درصد از کارافتادگی این افراد چقدر است، ارائه تسهیلات به آن ها اولویت بندی خواهد شد. کولیوند خاطرنشان کرد: از دیگر کسانی که مشمول این طرح می شوند، فرزندان جانبازان ۷۰ درصد هستند ضمن این که خانواده شهدا اعم از والدین، همسر و فرزاندان آن ها نیز از مشمولان این طرح خواهند بود. وی ادامه داد: همسران جانبازان متوفی نیز مشمول این طرح می شوند به شرط این که شرایط قید شده در تبصره ۲ از ماده ۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را داشته باشند.

وی اظهار داشت: امید است بانک های عامل مشارکت های همه جانبه در اجرای این طرح داشته باشند با این هدف که همه خانواده ها بتوانند این چنین تسهیلات را دریافت نموده و از آن بهره مند گردند.

ایشان در ادامه صحبت هایشان تعداد آزاده های بعد جنگ عراق را ۴۳۱۷۳ نفر خواندند.

کولیوند تعداد شهیدان طی جنگ تحمیلی، در زمان دفاع مقدس و حملات تروریستی را ۲۲۵۵۷۰ شهید اعلام کردند.

کولیوند در پایان این طور گفت: در کشور ۵۷۴۱۰۱ جانباز داریم که ۳۳۶۲۸۲ نفر از این تعداد شامل جانبازان کمتر از ۲۵ درصد می شوند و مابقی که تعداشان به ۲۳۷۸۱۹ می رسد به عنوان جانبازان بالای ۲۵ درصد شناخته می شوند.

  • منبع خبر : برنا نیوز