بشارتی به عنوان رئیس سابق دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری، پیرامون تعداد واحد های مسکونی ساخته شده در روستا ها پس از انقلاب اسلامی توضیحاتی ارائه نمود و تعداد این واحد ها را ۴ میلیون واحد اعلام کرد. جلیل بشارتی پس از حضور در بیست و پنجمین نشست شنبه های انقلاب که  در روستای گل […]

بشارتی به عنوان رئیس سابق دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری، پیرامون تعداد واحد های مسکونی ساخته شده در روستا ها پس از انقلاب اسلامی توضیحاتی ارائه نمود و تعداد این واحد ها را ۴ میلیون واحد اعلام کرد.

جلیل بشارتی پس از حضور در بیست و پنجمین نشست شنبه های انقلاب که  در روستای گل حصار شهر ری برگزار گردید، اظهار داشت: خوشبختانه گام های ارزشمندی در بخش تولید مسکن برای روستا ها و مناطق محروم برداشته شده که همه آن ها از برکات انقلاب و تلاش های مضاعف نهاد های انقلابی می باشند. وی تصریح کرد: طی این سال ها، حدود ۲٫۸ میلیون واحد های مسکونی فرسوده، مورد بهسازی و مقاوم سازی قرار گرفتند ضمن این که به منطقه های محروم ۱٫۵ میلیون واحد مسکونی اختصاص داده شده و در مجموع تعداد واحد های مسکونی ساخته شده و مقاوم سازی شده با تلاش های بنیاد مسکن و نهاد های دیگر به ۴ میلیون واحد می رسد.

وی اذعان نمود: پس از انقلاب اسلامی، همه قسمت های ایران از خدمات صدا و سیما بهره مند شدند حال آن که قبل از انقلاب چنین نبود و بسیاری از روستا ها تحت پوشش صدا و سیما نبودند.

وی با اشاره به این که اکنون پس از ۴۰ سال، انقلاب در تمام جهان رخنه کرده گفت: می توان ادعا کرد صدور انقلاب به اقصی نقاط جهان صورت گرفته است.

جلیل بشارتی که به عنوان یکی از بنیانگذاران جهاد سازندگی معرفی می شود، اذعان نمود: پس از انقلاب، حضرت آیت الله خمینی (ره)، خواستار تشکیل جهاد سازندگی شدند و این نهاد انقلابی را تأسیس نمودند. وی تصریح کرد: آن زمان که در جهاد سازندی مشغول به فعالیت شدیم هیچ بودجه و پولی در اختیار نداشتیم، با ۳ یا ۵ ریال پول کرایه وانت را حساب کردیم و راهی روستا ها گشتیم، از گردآوری زباله ها آغاز کردیم. وی ادامه داد: مردم روستا نیز با ما همراه شدند در نهایت روستا را پاکیزه ساختیم و شب در مساجد گرد هم آمدیم و پیرامون انقلاب صحبت کردیم. وی تصریح کرد: در واقع مردم همراه همیشگی جهاد سازندگی بوده اند و این جهاد با محوریت مردم همیشه کار هایش را پیش برده است.

بشارتی اظهار نمود: این نهاد اکنون بسیار گسترش پیدا کرده و در جهان نمود پیدا کرده است. وی این طور ادامه داد: آن جهاد سازندگی بعد ها به نهاد های بیشتری تبدیل شد که از جمله آن ها می توان به جهاد دانشگاهی الگو های جهادی،  مهندسی رزمی و جهاد علمی اشاره کرد.

بشارتی ضمن اشاره به این که جهاد سازندگی در طی ۴۰ سال اخیر توانسته گام های مؤثری بردارد و اقدامات ارزشمندی انجام دهد، اذعان نمود: پس از این که زلزله، کرمانشاه را لرزاند، توانستیم کار های زیادی در منطقه ثلاث باباجانی و تازه آباد انجام دهیم و آبادانی این مناطق را مجددا در پیش بگیریم. وی ادامه داد: کار های این نهاد در گذر زمان تخصصی تر شده و اکنون در جایگاهی هستیم که می توانیم با قاطعیت بگوییم توانایی اش را داریم انرژی هسته ای تولید کنیم و تیر دشمنان را بار دیگر به سنگ بزنیم.

وی اشاره ای به سال های نخستین انقلاب اسلامی نمود و تصریح کرد: در همان سال های اولیه تشکیل جهاد سازندگی، در جبهه های جنگ حاضر شدیم، و به رغم تمام فعالیت هایی که در روستا ها داشتیم، همزمان در جبهه های جنگ نیز به ایفای نقش پرداختیم. وی ضمن اشاره به این که جهاد سازندگی و سپاه پاسداران مشارکت های دو جانبه زیادی داشته اند و تلاش های مضاعفی برای پیشبرد اهداف انقلاب نموده اند خاطرنشان کرد: زمانی که جنگ تحمیلی آغاز گردید مرکز تحقیقات موشکی را در جاده کرج راه اندازی نمودیم که در این قسمت ساخت موشک ها از طریق مهندسی معکوس انجام می شد. بشارتی این طور ادامه داد: بعد ها با حضور شهید طهرانی مقدم، کار های این مرکز تخصصی تر گردید و به جا های بهتری رسید. وی افزود: در مسیر انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی همیشه دوشادوش با سپاه، ارتش و دیگر نهاد های نظامی پیش رفته و کار های ارزشمندی انجام داده است.

جلیل بشارتی ضمن اشاره به این که انقلاب اسلامی کاملا مدبرانه و باذکاوت هدایت و کنترل شد اذعان نمود: تمام کار ها بر اساس اصول و قواعد پیش رفت به طوری که یکی از مقام های مسئول چینی صراحتا ایجاد کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یکی از نهاد هایی که عدالت را برقرار می کند و این هدف را دنبال می نماید، را تحسین برانگیز خواند و گفت: این که حضرت آیت الله خمینی به عنوان نخستین گام در این راستا تلاش کرده و در وهله اول محرومان را مورد توجه قرار داده جای تأمل دارد. بشارتی تصریح کرد: این تنها اقدام برای کمک به افراد کم درآمد و ناتوان جامعه نبود بلکه بعد ها طرح شهید رجایی هم اجرا گردید که به واسطه آن به روستاییان بالای ۶۰ سال خدمات و حمایت هایی درخوری ارائه می شد.

وی این طور ادامه داد: همیشه توجه به روستاییان در اولویت بوده و چنین اقداماتی توانسته انقلاب را سرپا نگه دارد و آن را به جایگاه های ارزشمند برساند. بشارتی ضمن اشاره به این که با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، بهترین کار این است که همه نهاد های انقلابی دوشادوش و در یک راستا عمل کنند اظهار داشت: همه مسئولان کشور در هر نهاد و هر دستگاهی که باشند کمک و خدمت به روستاییان و مناطق محروم را از مهم ترین کار ها و مسئولیت هایشان می دانند.

این مقام مسئول تأکید کرد: زمانی که کمیته امداد امام خمینی (ره) فعالیتش را آغاز نمود و شروع به کار کرد، نهاد هایی چون سپاه، کمیته های انقلاب اسلامی و بسیج کارشان را شروع کرده بودند. ایشان ادامه دادند: پس از جنگ، همین دفاتر بسیج، نیرو های مردمی را جذب کردند. بشارتی اظهار داشت: در جنگ مقاومت را یاد گرفتیم و پختگی زیادی عایدمان شد بنابراین در برابر تحریم ها و جنگ های این چنینی کم نخواهیم آورد.

ایشان اذعان نمودند: همیشه این وحدت میان مردم بوده که کارساز بوده همانطور که در پنجشنبه هفته گذشته هم ۷۰۰ هزار نفر از بسیجیان در حضور رهبر معظم انقلاب گرد هم آمدند.

ایشان صحبت هایش را این طور ادامه داد: دشمنان احمق هایی هستند که هنور هم فکر می کنند پس از گذشت ۴۰ سال حکومت شریف اسلامی، می توانند با آن مقابله کنند و در برابرش بایستند. بشارتی اذعان نمود: این درحالی است که جماعت ۷۰۰ هزار نفری بسیجیان تنها بخشی از قدرت بسیجیان و نیرو های جوان کشور است.

  • منبع خبر : مشرق نیوز