علی اکبر کریمی به عنوان عضو کمیسیون اقتصادی کشور ضمن اشاره به این که همزمان با گران شدن نرخ ارز، قیمت مسکن هم با روندی صعودی همراه بوده اظهار داشت: این افزایش قیمت به رغم این که برای خیلی ها گران تمام شده برای برخی دیگر با سود زیادی همراه بوده است. وی این نوع […]

علی اکبر کریمی به عنوان عضو کمیسیون اقتصادی کشور ضمن اشاره به این که همزمان با گران شدن نرخ ارز، قیمت مسکن هم با روندی صعودی همراه بوده اظهار داشت: این افزایش قیمت به رغم این که برای خیلی ها گران تمام شده برای برخی دیگر با سود زیادی همراه بوده است. وی این نوع سود را سود های بادآورده خواند و اظهار داشت: آن ها را تحت عنوان مالیات اخذ خواهیم کرد.

نماینده مردم شریف اراک از برگزاری نشستی در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد و اظهار داشت: در این نشست پیرامون کلیات این طرح صحبت کردیم و موافقان و مخالفان نظراتشان را ارائه کردند با این حال، قرار است رأی گیری نهایی در جلسه بعدی کمیسیون اقتصادی مجلس به عمل آید.

وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: تمام افراد و دستگاه های حاضر در جلسه، نظرشان را پیرامون اجرای این طرح اظهار کردند و دستگاه ها به ارائه گزارشی در این خصوص پرداختند.

کریمی عنوان کرد: با توجه به گرانی های اخیر ارز و اثراتی که بر جهش قیمت مسکن داشته اجرای طرح اخذ مایلات بر عایدی سرمایه را در دست اجرا قرار دهیم. وی افزود: مقصودمان از سرمایه بیشتر املاک و مسکن است.

کریمی ضمن اشاره به این که گرانی های اخیر سبب اوج گرفتن قیمت مسکن شده و برای بسیاری از افراد یک سود بادآورده را ایجاد کرده است اظهار داشت: برآنیم با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مواقعی همچون الان که این چنین سود ها عاید بسیاری از افراد می شود با دریافت مالیات بازار را کنترل کنیم و از نابسامانی ها بکاهیم. کریمی این طور ادامه داد: مالیات اخذ شده به مردم بازخواهد گشت که این کار باعث بهبود بازار مسکن می شود.

ایشان تلاش کردن جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه را شفاف تر توضیح دهند و اذعان نمودند: در این نشست تلاش کردیم کلیات طرح و جوانب آن را به دقت بررسی کنیم با این حال سؤالات زیادی پیرامون جزئیات طرح مزبور مطرح است به همین خاطر رأی گیری نهایی و شفاف سازی های مورد نیاز در جلسات بعدی کمیسیون اقتصادی مجلس انجام خواهد شد.

وی گفت: برای اجرای طرح اخذ مالیات بر عایدی مسکن کماکان ابهاماتی وجود دارد ضمن این که این سؤال مطرح است که آیا این طرح تنها برای مسکن در نظر گرفته خواهد شد و یا بازار هایی چون سکه و ارز نیز می بایست مشمول آن گردند. به گفته کریمی جزئیات این طرح و پاسخ به این سؤالات در جلسات بعدی کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

  • منبع خبر : تی نیوز