بانک ملی ایران در راستای عمل به تأکیدات مقام های دولتی مبنی بر واگذاری املاک مازاد بانک ها در راستای فروش ۲۱۸ رقبه از املاک مازادش اقدام نموده است. بانک ملی در یک برهه زمانی ۶ ماهه توانسته از تعداد مذکور، ۱۶۶ مورد املاک مازادش را به فروش برساند که این اتفاق در قالب ۹۹ […]

بانک ملی ایران در راستای عمل به تأکیدات مقام های دولتی مبنی بر واگذاری املاک مازاد بانک ها در راستای فروش ۲۱۸ رقبه از املاک مازادش اقدام نموده است.

بانک ملی در یک برهه زمانی ۶ ماهه توانسته از تعداد مذکور، ۱۶۶ مورد املاک مازادش را به فروش برساند که این اتفاق در قالب ۹۹ مزایده انجام شده است.

علاوه بر ۱۶۶ موردی که از طریق مزایده واگذار شدند و تکلیفشان مشخص شد، ۲۵ مورد نیز به کمک اقاله و ۲۷ مورد از راه مذاکره در اختیار متقاضیان قرار گرفتند. در مجموع بر اساس گزارشات ارائه شده، ارزش تعداد املاک مازاد واگذار شده توسط بانک ملی بالغ بر ۱۵۰۴ میلیارد ریال بوده است.

فروش املاک مازاد بانک ملی تنها محدود به امسال نمی شود و این بانک در سال های ۹۴ تا ۹۶ هم در این خصوص اقداماتی انجام داده است. ارزش املاک مازادی که بانک ملی در سال های مذکور به خریداران واگذار کرده معادل ۵۶۰۹ میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال بوده است.

لازم به توضیح است که آن چه سبب شده بانک ها در راستای فروش املاک مازادشان اقدام کنند تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص فروش اموال مازاد و هدایت نقدینگی به سوی مولد سازی و اشتغال زایی بوده ضمن این که دولت نیز بار ها فروش این املاک را برای عمل به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بهبود شرایط کشور خواستار شده است. در این راستا بانک ملی چند سالی است که فروش اموال مازادش را آغاز نموده و گویا تمایل به ادامه این راه دارد.

بانک ملی برای فروش اموال مازداش و برای واگذاری سهام شرکت هایش، کارگروهی را برای این کار در نظر گرفته است. این بانک در حوزه فروش اموال مازاد بانکی، توانسته از دیگر بانک ها پیشی بگیرد و بر سکوی اول بایستد.

  • منبع خبر : عصر اعتبار