رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، ضمن اشاره به این که قیمت ارز بر قیمت مسکن اثرگذار بوده اذعان نمود: چنانچه روند نزولی قیمت ارز ادامه داشته باشد، شاهد ارزان شدن قیمت مسکن خواهیم بود. وی تصریح کرد با اوج گرفتن قیمت مسکن، بی تردید این بازار کساد خواهد شد و این به ضرر بازار خواهد […]

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، ضمن اشاره به این که قیمت ارز بر قیمت مسکن اثرگذار بوده اذعان نمود: چنانچه روند نزولی قیمت ارز ادامه داشته باشد، شاهد ارزان شدن قیمت مسکن خواهیم بود. وی تصریح کرد با اوج گرفتن قیمت مسکن، بی تردید این بازار کساد خواهد شد و این به ضرر بازار خواهد بود.

ایشان صحبت هایش را شفاف تر توضیح دادند و این طور گفتند: زمانی که مسکن گران می شود، بسیاری از خریداران از تهیه مسکن عاجز می شوند و این باعث می شود بازار مسکن رکود را تجربه کند. قلی خسروی با اشاره به این که عموما زمانی که قیمت یک کالا افزایش می یابد و به شدت گران می شود متقاضیان به فکر خرید می افتند، عنوان کرد: در بازار مسکن نیز وضعیت مشابه است و با اوج گرفتن قیمت ها متقاضیان به سراغ خرید می آیند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در جواب به این که با ارزان شدن ارز، مسکن نیز کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد یا خیر؟ گفت: نمی توان قاطعانه وضعیت بازار مسکن را پیش بینی کرد و باید تکلیف بازار ارز مشخص گردد.

وی اظهار داشت:: بار ها گفته ایم که مسکن مناسب ترین بازار برای سرمایه گذاری است و باز هم تأکید می کنم آنان که به مسکن احتیاج دارند بهتر است در این راستا گام بردارند و برای خرید مسکن اقدام کنند.

مصطفی قلی خسروی تأکید کرد این که می گویند بازار مسکن حداکثر رشد را تجربه کرده اصلا درست نیست و سال گذشته هم بودند کسانی که چنین ادعایی می کردند و می گفتند مسکن دیگر گران تر نخواهد شد حال آن که واقعیت طور دیگری رقم خورد و شاهد رشد زیادی در حوزه مسکن بودیم. وی ادامه داد: زمانی که نقدینگی سرگردان وارد یک بازار شود به حتم آن بازار رشد قیمت ها را کاملا محسوس تجربه خواهد کرد.

قلی خسروی افزود: یک مثال را بار ها زده ام، بار دیگر هم آن را مطرح می کنم، هر کسی مسکنی را خریداری کند و در بازه ای ۵ ساله آن را نگهداری کند، همان خانه وی را تا ۵۰ سال نگه خواهد داشت، بنابراین مسکن کالایی امن برای سرمایه گذاری است و توصیه اکید من این است که آن ها که نیازمند خانه هستند در این مسیر گام بردارند.

وی بار دیگر تأکید کرد اگر روند کاهشی نرخ ارز ادامه داشته باشد آن گاه تعادل به بازار مسکن هم باز خواهد گشت. با این حال نمی توان قاطعانه آینده بازار مسکن را پیش بینی کرد و به یک نتیجه گیری کلی رسید.

  • منبع خبر : تی نیوز