محمدعلی افشانی به عنوان شهردار تهران، ضمن اشاره به این که مالک اصلی تمام املاکی که قرار است به بهره برداری شرکت های دانش بنیان برسند، شهرداری است اذعان نمود: این املاک را شهرداری به شرکت های دانش بنیان نخواهد فروخت. مدتی است شهرداری و معاونت علمی و فنی ریاست جمهوری به تفاهم هایی رسیده […]

محمدعلی افشانی به عنوان شهردار تهران، ضمن اشاره به این که مالک اصلی تمام املاکی که قرار است به بهره برداری شرکت های دانش بنیان برسند، شهرداری است اذعان نمود: این املاک را شهرداری به شرکت های دانش بنیان نخواهد فروخت.

مدتی است شهرداری و معاونت علمی و فنی ریاست جمهوری به تفاهم هایی رسیده اند مبنی بر این که در بافت های فرسوده و ناکارآمد تهران، شرکت های فناوری و مراکز نوآوری راه اندازی شوند و استارت آپ هایی در آن استقرار یابند، در این خصوص سؤالاتی از محمدعلی افشانی پرسیده شد. ایشان در پاسخ به این سؤال که آیا املاک شهرداری را در اختیار این شرکت های دانش بنیان قرار خواهند داد و آیا شورا از چنین مواردی با خبر است یا خیر؟ تصریح کرد: این شرکت ها قدرت پرداخت هزینه چنین املاکی را ندارند از این رو این املاک به چنین شرکت هایی فروخته نخواهند شد و تحت مالکیت شهرداری خواهند بود. ایشان توضیحاتی در خصوص این مسئله ارائه نمودند و گفتند: شهرداری این املاک را برای مدتی محدود در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهد و پس از این که فعالیت آن ها به پایان رسید، بر اساس سهمی که از همان ابتدا مشخص شده، سهمش را خواهد گرفت. وی اظهار داشت: لازم می دانم اشاره کنم که شهرداری به ازای در اختیار قرار دادن این املاک، هزینه ای از شرکت های دانش بنیان دریافت نخواهد کرد. وی تصریح نمود: فعالیت چنین شرکت هایی نقش به سزایی در آینده کشور خواهد داشت از این رو، شورا ها بی تردید از این تصمیم حمایت خواهند کرد.

با توجه به این که شورای شهر پنجم سخت گیری های خاصی بر بهره بهرداری املاک مربوط به شهرداری دارد این سؤال مطرح شد که آیا این شرکت ها می بایست تک تک مجوز ها را از شورا ها دریافت کنند؟ افشانی پاسخ داد: این طور نیست و همه مجوز ها را با هم می توان از شورا ها اخذ کرد، با این حال ما ملکی را واگذار نخواهیم کرد و تنها برای مدتی محدودی به شرکت ها اجازه می دهیم از املاک شهرداری بهره مند شوند.

  • منبع خبر : تهران 24 نیوز