یوناتن بت کلیا به عنوان نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ضمن اشاره به این که دلار در روز های اخیر کاهش قیمت را تجربه کرده است اذعان نمود: یکی از بازار هایی که تحت تأثیر قیمت دلار است، مسکن می باشد از این رو با ارزان شدن نرخ دلار، شاهد کاهش قیمت مسکن هم خواهیم […]

یوناتن بت کلیا به عنوان نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ضمن اشاره به این که دلار در روز های اخیر کاهش قیمت را تجربه کرده است اذعان نمود: یکی از بازار هایی که تحت تأثیر قیمت دلار است، مسکن می باشد از این رو با ارزان شدن نرخ دلار، شاهد کاهش قیمت مسکن هم خواهیم بود.

ایشان صحبت هایشان را این طور ادامه دادند: اگر قیمت ارز در روز های آتی روند نزولی اش را دنبال کند آن گاه می توان انتظار داشت، قیمت مسکن نیز با روندی کاهشی همراه گردد و به قیمت های قبلی بازگردد. وی افزود: سیاست های بانک مرکزی ظاهرا اثرگذار بوده و توانسته نرخ ارز را کاهش دهد که این امر آرامش را به بازار مسکن هم باز خواهد گرداند.

وی با تأکید بر این که بازار ارز بر تمام بازار ها اثرگذار است اظهار داشت: با ارزان شدن ارز، اثرات مثبتی را در تمام حوزه ها شاهد خواهیم بود. بت کلیا از این که اتفاقات اخیر دست دلالان را از بازار های اقتصادی کوتاه ساخته ابراز خوشحالی کرد و این طور صحبت هایش را ادامه داد: مزایای ارزان شدن ارز به همین جا ختم نمی شود و یکی از اثرات آن را می توان کاهش نرخ اجاره بها معرفی کرد. وی افزود: امید است در روز های پیش رو تعادل به بازار مسکن باز گردد و قیمت مسکن ثبات را تجربه کند.

بت کلیا عنوان کرد: چنانچه قیمت ها به مقدار قبل بازگردند آن گاه قدرت خرید افراد هم افزایش خواهد یافت و می توان ادعا کرد به کمک تسهیلات بانکی می شود به خرید خانه اندیشید.

ایشان اظهار داشتند: پیگیری های کمیسیون عمران مجلس و وزارت راه و شهرسازی با نتایج مثبتی همراه خواهد بود و امید است با راهکار هایی که در پیش می گیرند قیمت مسکن دیگر چنین نوساناتی را تجربه نکند.

وی افزود: با ارزان شدن دلار، حباب قیمت مسکن تخلیه خواهد شد و این باعث می شود تنها متقاضیان مصرفی به سراغ این بازار بیایند و حضور آن ها که در پی سرمایه گذاری هستند در بازار مسکن کمرنگ شود.

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز