عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر دولت به دنبال اختصاص اعتبار برای توسعه و رونق بخشیدن به بازار مسکن است، نباید این اعتبار را در اختیار بانک مسکن قرار دهد، بلکه باید در عرصه تولید مسکن و ساخت و ساز هزینه شود.  مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، […]

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر دولت به دنبال اختصاص اعتبار برای توسعه و رونق بخشیدن به بازار مسکن است، نباید این اعتبار را در اختیار بانک مسکن قرار دهد، بلکه باید در عرصه تولید مسکن و ساخت و ساز هزینه شود.
 مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره اختصاص اعتبار ۱۲ هزار میلیاردی برای پرداخت بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی، گفت: بانک مسکن برای پرداخت بدهی های خود یک دوره اسمتهال سه ساله دریافت کرد و پس از آن نیز مجوز استمهال ۱۰ سال برای پرداخت بدهی صادر کرد.
نماینده مردم دورود وازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ماهانه حدود ۴۵۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت اقساط مسکن مهر توسط خریداران است، ادامه داد: خریداران ساختمان های مسکن مهر جزء خوش حساب ترین بدهکاران بانکی هستند که بدهی خود را به موقع پرداخت می کنند و این اعتبار در اختیار بانک مسکن قرار می گیرد.
۱۸ هزار میلیارد تومان سرمایه بانک مسکن از محل بازپرداخت اقساط مسکن مهر
منابع سرمایه ای بانک مسکن حاصل از بازپرداخت اقساط بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان است، حال مسئولان بانک این منابع اعتباری را کنار گذاشته و اعلام می کنند که بدهی ها ما به بانک مرکزی باید جزء بدهی های دولت محسوب شود، این در حالی است که بانک مسکن با توجه به سرمایه های خود توان پرداخت آن را دارد
وی ادامه داد: بر اساس گزارش ها، منابع سرمایه ای بانک مسکن حاصل از بازپرداخت اقساط بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان است، حال مسئولان بانک این منابع اعتباری را کنار گذاشته و اعلام می کنند که بدهی ها ما به بانک مرکزی باید جزء بدهی های دولت محسوب شود، این در حالی است که بانک مسکن با توجه به سرمایه های خود توان پرداخت آن را دارد.
ارزش افزوده بالای سرمایه های انباشت شده بانک مسکن/اعتبارات باید در توسعه زیر ساخت های مسکن مهر هزینه شود
کیانپور گفت: سرمایه های موجود بانک مسکن تنها سرمایه خالص نیست، بلکه این اعتبارات هر ساله دارای ارزش افزوده بسیار بالایی است که باید این میزان را نیز مد نظر قرار داد، البته به نظر من از این اعتبارات می توان در عرصه توسعه زیر ساخت های مسکن مهر هزینه کرد.
ارزش افزوده بالای استمهال ۱۰ ساله پرداخت بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی
وی ادامه داد: استمهال ۱۰ ساله بانک مسکن برای پرداخت بدهی به بانک مرکزی نیز یک ارزش افزوده بالایی را برای این بانک ایجاد می کند.
اعتبارات کلان به جای پرداخت به بانک مسکن باید در عرصه تولید مسکن هزینه شود
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر دولت به دنبال اختصاص اعتبار برای توسعه و رونق بخشیدن به بازار مسکن است، نباید این اعتبار را در اختیار بانک مسکن قرار دهد، بلکه اعتباری مانند بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومانی با بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی باید در عرصه تولید مسکن و ساخت و ساز هزینه شود.
منبع: خانه ملت