عضو هیات مدیره شرکت عمران پرند از واگذاری و تحویل ۹۵ هزار واحد مسکن مهر این شهر تا پایان نیمه اول سال ۹۸ خبرداد و افزود: دولت تصمیم دارد مالکیت زمین را از حالت اجاره ۹۹ ساله به خودمالکی و ارائه سند مالکیت همزمان عرصه و اعیان تبدیل کند. علی نعمت چهاردولی روز دوشنبه در […]

عضو هیات مدیره شرکت عمران پرند از واگذاری و تحویل ۹۵ هزار واحد مسکن مهر این شهر تا پایان نیمه اول سال ۹۸ خبرداد و افزود: دولت تصمیم دارد مالکیت زمین را از حالت اجاره ۹۹ ساله به خودمالکی و ارائه سند مالکیت همزمان عرصه و اعیان تبدیل کند.

علی نعمت چهاردولی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جزئیات طرح مسکن مهر و مجموع اقدامات انجام شده در این راستا اظهار داشت: دستور العمل اجرایی در شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید پس از بررسی های متعدد در سال ۹۶ ابلاغ شده و در دستور کار شرکت‌های عمران شهرهای جدید قرار گرفت.
وی افزود: خروج مردم از بلاتکلیفی و اجاره ای به سند قطعی، در نظر گرفتن حداقل قیمت ممکن جهت واگذاری، ارزش افزوده حاصل از تبدیل اجاره به مالکیت، تسهیل در روند خرید و فروش ملک توسط مالک از جمله مزایای این اقدام دولت است.
چهاردولی اظهار داشت: شرکت عمران پرند برای اجرایی شدن واگذاری عرصه اقداماتی از جمله تشکیل کمیته فروش عرصه با حضور کارشناسان املاک و حقوقی مسکن مهر ،شهرسازی و فنی اجرایی و مالی مشاور معماری و شهرسازی انجام داده است.
عضو هیات مدیریت شرکت عمران پرند گفت: پروژه های مسکن مهر در گستره دو هزارکیلومتر مربع و ۹۵ هزار واحد را بررسی و نقشه های مربوطه را تهیه کرد که این کار پایان یافته و آماده اقدامات بعدی است.
وی با بیان اینکه پروژه هایی که متقاضی فروش عرصه بودند در اولویت برآورد قیمت و ارزیابی قرار گرفتند، خاطر نشان کرد: در مرحله نخست حدود ۸۰۰ واحد و در مرحله بعد برای ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر کوی آفتاب فیش پرداخت صادر شده است.
چهاردولی اضافه کرد: ارزیابی و نامه فروش عرصه صادره شده است که این امر به صورت مرحله به مرحله اقدام می شود.
به گفته وی مالکان پس از این که نامه واریز وجه را دریافت کرده اند بایداقدامات کنند گفت: با تصمیم به اینکه واریز بر اساس دستورالعمل نقد و اقساط باشد اقدام به واریز وجه نمایند که بر اساس دستورالعمل کسی که نقدا وجه مورد نظر را پرداخت نماید مشمول ۳۰ درصد تخفیف در پرداخت می شود.
وی ادامه داد: در صورت پرداخت به صورت نقد و اقساط ۲۰ درصد نقد و الباقی طی ۵پنج سال به صورت اقساط دریافت می شود.
عضو هیات مدیره شرکت عمران پرند گفت: مالکان تحت پوشش نهادهای حمایتی سازمان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) با ارائه مدارک مثبته مشمول ۲۰ درصد تخفیف تعیین شده خواهند شد.
به گفته وی انتخاب هر کدام از روش‌های نقد و اقساط و واریز وجه مالکان باید نسبت به اخذ تسویه بدهی اجاره بها و تسویه آورده متقاضی تا تاریخ عقد قرارداد اقدام کنند.
شهر جدید پرند در شهرستان رباط کریم در جنوب غرب پایتخت واقع شده است.